2nd line- och onsitesupport till myndighet

2nd line- och onsitesupport till myndighet

Arbetsbeskrivning

Till ett uppdrag hos en myndighet i Alvik söker vi en serviceinriktad IT-tekniker som i en kombinerad roll kommer att arbeta som både 2nd line tekniker samt VIP-onsite supporttekniker.

Tjänsten inleds som konsultuppdrag med ambitionen att gå över till kund.

Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta nära kunder för att lösa mer komplexa ärenden. Detta sker både självständigt och tillsammans i ett team med andra supporttekniker. I rollen ansvarar du för att lösa de problem som kommer till servicedesk via ett ärendehanteringssystem.

Du kommer även att ansvara för att ge förstklassig onsitesupport till kollegorna på huvudkontoret i centrala Stockholm på ett rullande schema. Där kommer du bland annat att hantera VIP-ärenden och därmed lösa kritiska problem där fysisk närvaro krävs. Beredskap ingår i tjänsten.

Din profil och kvalifikationen
För att passa i rollen har du minst två års erfarenhet av slutanvändarsupport och har som ambition att alltid ligga steget före och fånga potentiella problem innan de uppstår. Du ska ha ett stort intresse för teknik och brinna för att hjälpa dina kollegor i verksamheten. För att trivas behöver du ha ett stort supporthjärta och gilla att arbeta i en miljö där förutsättningarna kan förändras med kort varsel – allt utifrån användarnas behov. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en stor koncern med komplexa IT-miljöer. Du är kundorienterad samt affärsmässig och arbetar självständigt samtidigt som du är en god lagspelare och delar gärna med dig av dina kunskaper. Vidare har du en förmåga att driva dina egna processer framåt och kommer gärna med förbättringsförslag och processförbättringar.

Krav
- Goda kunskaper i Active Directory
- Erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem, gärna ServiceNow
- Erfarenhet av felsökning och support i Microsoftmiljö
- Erfarenhet av dokumentation
- ITIL
- KörkortMeriterande
- Grundläggande kunskap inom infrastruktur, servrar, nätverk, SCCM, databaser etc.Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
null
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Elise Haglund på tfn: 0733571793 eller elise.haglund@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 29 augusti 2022
  • Ansök senast: 29 november 2022

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024