2nd line support

2nd line support

Arbetsbeskrivning

Om uppdraget

Vi söker nu dig med mycket god teknisk förståelse och tidigare erfarenhet inom 2nd Line Support eller som Incident Manager till ett bolag som ligger i framkant inom sin bransch. Du kommer att bli en del av deras nordiska team som tar hand om bolagets nordiska laddnätverk för elfordon. En utmanande roll för dig med stort tekniskt intresse där du får arbeta med verktyg som webb-baserat backend, JIRA, Confluence, ticketing-system och en IoT-portal med simkort från mobiloperatörer.





Arbetsuppgifter
I din roll som 2nd Line Support kommer du att arbeta med ärendehantering, felsökning, felavhjälpning, koordinering av servicepartners, konfigurering av laddstationer och support vid driftsättning.

En del av din vardag blir att arbeta med att analysera ärenden som 1st Line och kundtjänst inte kunnat lösa, guida kundsupport om problemet, koordinera och guida servicepartners som i sin tur fysiskt åker ut och åtgärdar problemet.





Tjänsten passar dig som vill utmana dina tekniska färdigheter och fortsätta utvecklas inom desamma och jobba i många olika IT-system.



Vi söker dig som



·   Har en relevant högskole-eller universitetsexamen med inriktning mot IT-/teknik.

·   Har en god förståelse av teknik och är bekväm att jobba med många olika IT system.

·   Har tidigare erfarenhet av att jobba som 2nd line support inom IT av komplex karaktär, alternativt som incident manager eller NOC Manager.  

·   Har erfarenhet av att jobba i ticketing system.

·   Är flytande i Svenska samt Engelska både i tal och skrift  






Det är meriterande om du har kunskap om kW / kWh / A, OCPP, M2M communication och likaså eMobility. Vi ser att du som söker är en person som är självständig, analytisk och strukturerad.

Om oss
Tech Talents är ett dotterbolag till Vinnergi AB och ingår i en större koncern. Huvudägare är Sobro AB, en engagerad och långsiktig ägarpartner. Genom affärsglädje, fokus på företagskultur och medarbetare samt tydliga målsättningar är de med och bygger våra lönsamma företag med god tillväxt och bestående värden. Läs gärna mer om oss här! 

Tech Talents tror på att det är genom människor som vi kan göra skillnad. Genom att låta individer få utrymmet att utvecklas kommer vi kunna forma ett bolag där vi trivs och gemensamt utvecklar. Vi tror på att ha roligt tillsammans och att utmana i nya tankebanor på konsultmarknaden –” en god teknisk utbildning ska löna sig.” Vi erbjuder dig:  

·            Konkurrenskraftig månadslön  

·            Utbildningspaket 

·            Möjlighet till pensionsrådgivning 

·            Vi tror på individanpassat ledarskap och närvarande konsultchef  




Övrig information

Startdatum: Maj

Omfattning: Heltid 1 år, Kontorstider

Plats: Malmö

Övrig information: Intervjuer kommer hållas löpande.

Kontaktperson: Therese Bengtsson, therese.bengtsson@techtalents.se

Låter detta som tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan.

Sammanfattning

Liknande jobb


Service desk support

Service desk support

20 november 2024

Supporttekniker - 1st line

20 november 2024

20 november 2024