2nd line support / Backoffice till Tieto

Arbetsbeskrivning

Centric söker nu för Tieto´s räkning en Backoffice-tekniker som kommer stötta servicedesken i 1st line.

Placering: Stockholm, Värtahamnen

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta med djupgående felsökningar inom applikationer för Tieto och Tietos kunder. Tjänsten passar dig som trivs i en supporterande roll och som vill bli en del av Nordens största IT- tjänsteföretag med stora utvecklingsmöjligheter. Du kommer även bli en del av ett team med bred kompetens där du får chansen att lära av de bästa.

Utvecklingsmöjligheter finns för dig som visar framfötterna. 

Din profil och kvalifikationen
Vi letar efter dig som är serviceminded och kommer göra sitt yttersta för att nå upp till Tieto´s förväntningar.

Du ska ha kunskaper inom:
- Windows 10
- Citrix
- Outlook 2007/2010
- Office paket (basic)
- Active Directory
- VPN
- Printers and printer management
- Hardware-Related Issues
- Thin Clients
- ITIL
- Behörighetsadministration
- MDM
- Fjärrstyrning
- Erfarenhet av Service Now eller liknande ärendehanteringssytem
- Svenska och engelska
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.

Börja med att registrera din ansökan till oss för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Lindberg på tfn: 0734-159392 eller caroline.lindberg@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 350 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.

Centric är certifierat av ”Great Place To Work” som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, konsult, Consultant, data, IT technician, VPN, Citrix, AD, ITIL, Stockholm


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB Sundbyberg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
  • Publicerat: 20 december 2018

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024