2nd line-support med inrikting Exchange

2nd line-support med inrikting Exchange

Arbetsbeskrivning

Är du en tålmodig och strukturerad person som vill vidga dina vyer karriärmässigt? Vill du ta nästa steg i karriären och utvecklas i en roll som 2nd line-support? Just nu söker vi på Friday för kunds räkning en 2nd line-support som besitter ett stort tekniskt intresse och har erfarenhet av teknisk support. Varmt välkommen att skicka in din ansökan omgående då vi tillämpar löpande urval! 

OM TJÄNSTEN:

Kundföretaget är ett innovativt bolag som är på en spännande digitaliseringsresa. Här får du möjligheten att vara en del av ett team som ansvarar för olika kompetensområden, allt från Citrix, infrastruktur samt Exchange - vilket kommer vara ditt huvudsakliga ansvarsområde i rollen som 2nd Line-support. Här arbetar man tillsammans och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Kunden värdesätter öppenhet och samarbete kollegor emellan. Här finns all möjlighet att växa internt och desto mer bekväm du blir i rollen, desto mer ansvar kommer du få ta dig an!

ARBETSUPPGIFTER: 
Felsökning av mjukvara (Azure, Outlook & interna applikationer).
Hantering av phishing e-mail och säkerhetslarm.
Kunskapsspridning inom teamet.
Säkerställa att kunskapsartiklar är uppdaterade.

VI SÖKER DIG SOM:
Har några års arbetslivserfarenhet i en liknande roll – gärna teknisk support.
Har tidigare kunskap inom Exchange, Citrix & Powershell.
Besitter goda kunskaper inom O365 & Azure.
Är obehindrad i det svenska och engelska språket, då det kommuniceras internt och externt på arbetsplatsen.


Vidare kommer stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vi tror att du som söker är en driven och problemlösande person. Du trivs i att fördjupa dig i komplexa ärenden och ser värdet i att vara en trygg, lyhörd och tillmötesgående punkt för kunderna du supporterar.

Det är inget krav, men meriterande om du: 

Tidigare har arbetat med printlösningar.
Har kunskap av GPO:er.
Tidigare erfarenhet av Skype for Business & Microsoft Teams.

OM ANSTÄLLNINGEN: 

Detta är ett konsultuppdrag där du till en början är anställd av oss på Friday. Detta med ambitionen från alla parter att efter ca. 6 månader bli direktanställd hos företaget i fråga. 

ÖVRIG INFO: 
Omfattning: Heltid.
Placering: Göteborg.
Kontaktuppgifter: Gabriella Bergström, gabriella@friday.se.
Lön: Fast månadslön.
Start: Omgående.

OM FRIDAY:

Genom att vara en partner både till våra kandidater och kunder strävar vi efter att hitta den bästa matchningen. Det gör vi genom att lära känna våra kunder och kandidater på riktigt! Vi ser självklart till att kunskaps- och erfarenhetskrav matchar, men framförallt lägger vi vikt vid samsyn kring värderingar och företagskultur som båda parter värdesätter.

Vår passion är att hjälpa människor till rätt roll, arbetsplats och sammanhang inom IT och teknik. Därför grundade vi Friday med ambition att hjälpa dig till jobbet som ger dig fredagskänslan – varje dag!

Vi riktar oss främst till dig som är i början av din karriär eller studerar vid högskola/universitet inom IT och Teknik. Vår övertygelse är att människor uppnår sin fulla potential när man ser fram emot att gå till jobbet varje morgon. ”Friday – every day”, hur låter det?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Friday
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2023
  • Ansök senast: 13 mars 2023

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024