2nd line support sökes till CSC omgående

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Om tjänsten
CSC i Linköping söker nu omgående andra linjens supporttekniker. I second line arbetar du med cirka 6-8 ärenden per dag där du lägger mellan 45-60 minuter per ärende. Här är det fokus på djupare felsökning men du har även kontakt med kunden via telefon och mail. Allt arbete sker remote.

Vem är du?
Du är flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du kan hantera förändringar på ett bra sätt. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och i grupp. Du brinner för teknisk support, problemlösning och ha gärna kundkontakt via telefon.

Vi ser även att du har följande kvalifikationer:
• Erfarenhet av att arbeta med teknisk support eller IT-tekniker
• Minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik
• Kunskap och erfarenhet av Active Directory
• Kunskap inom Windows 7 och XP
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• Då CSC samarbetar med försvarsmakten är det ett krav att du (endast) har svenskt medborgarskap

Samt ett par eller flera av nedanstående kompetenser:
• Officeprogrammen, Exchange, Outlook, Hårdvara/komponentbyte, datanätverk, fjärrstyrning, telefonsynk, ITIL

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi är preferred partners till CSC vilket innebär att vi är CSCs utvalda konsultleverantörer. Du söker tjänsten genom att registrera dig på Experis hemsida www.experis.se och ansöker till tjänsten. Urval kommer ske löpande så skicka din ansökan så snart som möjligt! Som det ser ut nu kommer behovet vara fram till 2015-07-01.

Kontaktperson
Vid frågor om tjänsten går det bra att kontakta konsultchef Hanna Roos på tele: 013-355504 alternativt hanna.roos@se.experis.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Viklund
0660-599 76
Nicolina Johansson

Jenny Järgren
0470-745595
Karin Swärd
+46 31 708 67 77
Daniel Johansson

Tina Linnér

Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Hansson
031-7086763
Christian Ahlgren
011-194356
Anna Jalvemyr
031-708 76 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Huvudkontor
  • 3 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 24 februari 2015

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


5 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

5 november 2024

Supporttekniker sökes till Skolverket!

Supporttekniker sökes till Skolverket!

4 november 2024