OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Iver siktar på och planerar för att tredubbla företaget under de kommande åren och söker efter nya talanger och kollegor som vill vara en del av vår nya gemensamma resa. Nu söker vi 2nd line supporttekniker till vårt team i Stockholm. Genom verksamhetsförståelse, teknisk kompetens och personligt engagemang säkerställer vi att kunden alltid har den bästa lösningen och får ut mest nytta och värde av applikationer samt tekniska landvinningar. Sök rollen hos oss och bli en del av vårt team!
Rollen som 2nd line supporttekniker
Din roll som 2nd line supporttekniker på Iver är en viktig del av den tjänst vi levererar till våra kunder. Vi ansvarar för att våra kunder får all den service och support de kan förväntas behöva i sitt arbete och ett IT-problem får aldrig stoppa upp det arbetet. Förbättra, testa, utvärdera och våga ändra hur vi gör saker är viktiga ingredienser i vårt uppdrag som IT-leverantör på den nordiska IT-driftsmarknaden. Arbetsuppgifterna är varierande och du kommer hjälpa till med både mjuk- och hårdvara samt få kontakt med användare med olika typer av applikationer och IT-plattformar.
Som 2nd line supporttekniker i ett kundteam supporterar du och hanterar de mer avancerade felsökningsärendena samt deltar i en del förbättrings- och förändringsprojekt för våra kunder. Felsökning, proaktivitet och löpande supportarbete är naturliga inslag av din vardag. Du älskar kombinationen av att arbeta tekniskt och samtidigt ha mycket kundkontakt. Inget problem är för svårt och du är taggad på att hitta en lösning vilket du också gör. Du trivs med att stötta dina kollegor i mer komplexa problem och coachar yngre medarbetare i deras dagliga arbete.
Vem vi söker
Vi tror att du som söker har en teknisk kompetens och minst 4 års arbetslivserfarenhet inom IT- branschen. Vi utgår från att du är en person som har en naturlig problemlösningsförmåga och känner dig trygg i att fatta egna beslut, du är involverande och engagerad i ditt arbete och dina kollegor, samt så tycker du att det är kul att både arbeta i team och självständigt.
Vidare känner du igen dig i nedan beskrivning:
Brinnande intresse för teknik och är villig att lära nytt!
Utbildning inom IT, YH-utbildning eller motsvarande eftergymnasial utbildning
Behärskar följande tekniker:
Windows Server med tillhörande tjänster
Office 365 och Azure
Kunskap inom Switchar, routing och brandväggar
Meriterande om kunskap inom Citrix finns!
Du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat
Placeringsort
Stockholm
Är du vår nya kollega?
Vi som arbetsgivare eftersträvar en jämn könsfördelning och värdesätter etnisk och kulturell mångfald. Känner du att Iver verkar vara en spännande arbetsplats, skicka in din ansökan redan idag. Ansök senast: 24/9. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du några frågor om tjänsten? Varmt välkommen att kontakta Tobias Marmér tobias.marmer@iver.se 0703871279
Om Iver
Iver utvecklar, paketerar och levererar IT-tjänster som ger digitala konkurrensfördelar och möjliggör innovation. Vi guidar våra kunder genom ett IT-landskap som ständigt förändras och gör det enkelt att ta del av ny teknik och moderna arbetssätt. Våra kunder finns i alla branscher och vi levererar våra tjänster till medelstora och stora företag, organisationer och offentlig sektor. Med säte i Stockholm verkar Iver i Norden med en agenda att fortsätta vår expansion, alltid nära kunden. Iver omsätter drygt 2,5 miljarder SEK och har cirka 1 350 medarbetare som arbetar på något av våra 25 kontor i Sverige och Norge. Vi är stora men finns nära våra kunder, både geografisk och i tanken. Läs mer på iver.se.
Kontaktpersoner på detta företaget
Robert Teir