2nd-line support sökes till Telia Company

2nd-line support sökes till Telia Company

Arbetsbeskrivning

Du har minst tre års erfarenhet av yrket och har arbetat med nätverk i tidigare roller, men mycket sitter också i din personlighet! Den tror vi är fylld med framför allt servicekänsla och nyfikenhet, som kommer att bli två viktiga egenskaper för den här tjänsten. En kul utmaning väntar hos ett av Nordens största företag, läs vidare!
Om tjänsten
Perido söker en medarbetare till ett spännande uppdrag hos vår kund Telia Company och deras kontor i Solna! De behöver en medarbetare till sin supportdesk som kommer vara behjälplig med 2nd-line ärenden. De erbjuder en mängd kommunikationstjänster och bidrar varje dag till att forma den digitala omvandlingen i Norden och Baltikum. Deras produkter och tjänster har en avgörande roll i kampen mot att lösa nuvarande och framtida samhälls- och miljöutmaningar.
Dina arbetsuppgifter
Här erbjuds en mångfacetterad och spännande roll där du arbetar med olika kunder, IT-miljöer och teknologier samtidigt. Dina huvudsakliga uppgifter omfattar främst 1st/2nd line support inom områden som Office 365, Microsoft Azure, Windows, Windows Server, nätverk, brandväggar, WiFi, säkerhet, backup, Active Directory och Mac.
Du kommer att hantera ärenden genom ett ärendehanteringssystem och ta fullt ansvar för att analysera, bedöma och lösa ärenden från start till mål. Dessutom ges du möjlighet att specialisera dig inom ett specifikt område och utvecklas som IT-konsult inom det område som du brinner för när du har blivit mer bekväm i din roll.
Dina egenskaper
Vi ser att du är en person som vill utvecklas och anta nya utmaningar inom IT-området. Du har ett utpräglat sinne för service och är en lagspelare av rang. Du är en lugn person som på ett pedagogiskt sätt kan kommunicera med människor med olika kompetensnivå. I arbetet kan både bekanta och obekanta problem uppstå, så vi tror att du är en problemlösare som tar dig an alla uppgifter på ett lugnt men effektivt sätt. Vidare ser vi att du tar stort ansvar för din egen utveckling och är nyfiken på att lära dig mer om det du inte kan. Slutligen bidrar du till en trevlig arbetsplats med ditt sätt att vara på!
Är detta tjänsten för dig? Skicka gärna in din ansökan idag
Kvalifikationer:
Tre års erfarenhet av att jobba i en servicedesk/helpdesk eller som IT-konsult
Erfarenhet av att jobba med Windows Server och nätverk (installation, konfiguration, migreringar, drift, hantering och felsökning) samt kunskap inom Microsoft Azure och Microsoft Powershell
Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, svenska och engelska

Meriterande:
Certifiering inom Office 365, Azure eller t.ex. CCNA är meriterande men kan även erbjudas

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag genom Perido i 6 månader med chans till överrekrytering till Telia. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 34353 i ämnesraden.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Perido AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 augusti 2024
  • Ansök senast: 8 september 2024

Besöksadress

Katarinavägen 15
Stockholm

Postadress

Katarinav 15, 8 tr
STOCKHOLM, 11645

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024