OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till ett uppdrag hos en av våra kunder i Örebro söker vi nu en tekniker som kommer att arbeta på deras 2nd line support.
Som konsult på Centric får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär.
Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta på en "blåljus"-myndighet som en andra linjens support och ta hand om ärenden som eskalerats från första linjen.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta bland annat att byta ut skärmar, datorer och mobiltelefoner. Även annat supportarbete kan förekomma. Du kommer att utföra andra linjens support för våra användare gällande skrivare, datorer, skärmar, mobiltelefoner och övrig hårdvara som finns i verksamheten.
Du kommer även att hjälpa till mycket på det centrala lagret med logistikhantering och ta emot, packa om och skicka iväg IT-utrustning samt köra truck.
Din profil och kvalifikationen
Du har ett genuint intresse för teknik och tycker om att ge support. Som person är du ansvarstagande och fokuserad med ett professionellt agerande. Du tycker om att vara behjälplig och vill ge kunden en bra kundupplevelse. Vidare ser vi att du på ett pedagogiskt sätt kan supporta och vägleda kunderna via både telefon, mail och andra medier. Vi ser gärna att du som söker tjänsten har relevant utbildning inom IT och har arbetat med liknande uppgifter.
Krav
- Minst 1 års dokumenterad erfarenhet av arbete som andra linjens supporttekniker
- Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av support. Erfarenheten ska ha införskaffats de senaste 4 åren
- B-körkort och vana att köra bil
- God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Meriterande
- Truckkort
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vad vi erbjuder
På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.
Centric är ett IT-företag med 380 anställda, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Melissa Mirza på tfn: 0734-159380 eller melissa.mirza@centric.eu
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229