2nd line support till bolag i Göteborg!

Arbetsbeskrivning

DIN VARDAG
Som 2nd line supporttekniker hos oss jobbar du med varierande problemlösning inom IT. Din primära arbetsuppgift kommer vara att hantera ärenden som kommer in genom vårt ärendehanteringssystem. Du kommer jobba med felsökning och tillsammans med ditt team se till att hitta lösningar på problemen. Som 2nd line supporttekniker får du insyn i olika IT-miljöer. Vidare kommer du jobba med dokumentation av rutiner. Du kommer ingå i vårt team som idag består av 14 tekniker som tillsammans supporterar över 130 olika anläggningar och cirka 5000 användare.

VEM ÄR DU?
Vi ser gärna att du har jobbat ett par år i en liknande roll och är öppen för något nytt. Vi tror att du är en kommunikativ och social person. Du har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter och du är van vid att jobba både självständigt och i team. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Pratar du dessutom ett tredje språk såsom norska, danska, tyska eller holländska så är det ett plus! 

Krav: 

- Ett par års erfarenhet av en liknande roll
- Gymnasial utbildning och kunskaper inom IT



Meriterande erfarenhet:

- Support av Windows operativsystem med standardapplikationer & programvaror 
- Att administrera användare och andra kontoförändringar i Active Directory 
- Dokumentation, processer och rutiner


PASSAR VI DIG?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Vi är ett härligt gäng som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. På Wise IT tror vi på människans framtida teknikutveckling och en passion för att bygga relationer. Ett mål är att bli fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jennifer Hult via telefon 076-06 855 30.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 april 2022
  • Ansök senast: 28 september 2022

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024