2nd line Support till Carnegie đŸ‘šâ€đŸ’»

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten

Wrknest söker nu en 2nd line support Ät Carnegies rÀkning. DÀr du tillhör teamet Technical Services och arbetar tillsammans med sju andra kollegor. Ni arbetar nÀra tillsammans dÀr ni bÄde stöttar och hjÀlper varandra dagligen i arbetet.

Carnegie sammanför investerare, entreprenörer, företag, institutioner och privatpersoner för att tillsammans skapa innovativa produkter, nya arbetstillfÀllen, privata förmögenheter och ett samhÀlle i utveckling.

I över 200 Är ha Carnegie haft en central position inom nordiskt nÀringsliv. Under 1800-tala som handelshus. Sedan ett sekel tillbaka som finansiell rÄdgivare. Idag Àr Carnegie nordens ledande investment- och privatbank. En mötesplats för idéer, kunskap och kapital, för investerare och investeringsmöjligheter. Carnegie Àr marknadsledare inom Investment Banking, Securities och Private Banking i Norden. Med omkring 600 erfarna och engagerade medarbetare vÀgleder Carnegie sina kunder till bÀttre affÀrer.

Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som It-tekniker pÄ Technical services arbetar du med problemlösning och teknik av varierande komplexitet, bÄde pÄ 1st, - och 2nd line nivÄ. Du arbetar primÀrt med att supportera och underhÄlla Carnegies interna IT-utrustning. Det kan exempelvis vara bÄde hÄrd- och mjukvara; datorer, mobiltelefoner och hantering i Windowsmiljöer. DÀrtill hjÀlper du till att förvalta företagets videokonferenssystem. I rollen fÄr du inskolning och utbildning, dÀr du fÄr möjlighet att fördjupa dina kunskaper inom nÀmnda tekniker. Du supportar dagligen Carnegies interna medarbetare samt har kontakt med externa leverantörer i frÄgor kopplat till Videokonferenssystemen.

Vi söker dig som har

- Eftergymnasial utbildning inom relevant omrÄde eller motsvarande arbetslivserfarenhet (2-3 Är)
- Goda kunskaper i Windows 10 och viss kÀnnedom kring nÀtverkshantering
- Goda kunskaper kring felsökning och installation
- Du talar och skriver obehindrat pÄ bÄde svenska och engelska



Vi ser det som meriterande

- Goda kunskaper inom videokonferensomrÄdet
- Tidigare erfarenhet frÄn en liknande roll



Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr en problemlösare, kommunikativ och har god samarbetsförmÄga. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.



Övrig information

TjÀnsten avser heltid, 40h/v.
Start: SÄ snart som möjligt med hÀnsyn till eventuell uppsÀgningstid.
Plats: Centrala Stockholm



För att snabbt komma in i företaget och arbetsuppgifter kommer du att fÄ en onboarding i samband med start. Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 september 2021
  • Ansök senast: 14 mars 2022

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024