2nd line support till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med fem engagerade kollegor kommer du ingå i vår svenska 2nd line supportenhet. Dina medarbetare består av ett professionellt team med bra stämning samt utmanande och varierande arbetsuppgifter.


Att arbeta som Wise IT konsult

Som Wise IT-konsult har du en trygg anställning hos oss och jobbar på olika uppdrag ute hos våra kunder. Uppdragen är oftast långa, upp emot ett halvår eller ett år och ibland ännu längre. Hos oss har du har en konsultchef som tillsammans med dig arbetar för att du ska trivas och bli framgångsrik på dina uppdrag. Din konsultchef kommer exempelvis att hjälpa dig med din personliga och kunskapsmässiga utveckling, kanske vill du bli certifierad t ex inom något Microsoft eller Cisco område. Vi är måna om att all vår personal mår bra på alla plan och erbjuder därför även ett generöst friskvårdsbidrag. Bland annat har vi avtal med Fitness24seven för gymkort men givetvis kan du välja den träningsform som passar dig bäst. Självklart har vi kollektivavtal också. Så vad säger du? Är det dig vi väntar på?


Din vardag

Du ger teknisk support och jobbar med problemlösning gentemot slutkunder och partners via telefon, e-mail och ärendehanteringssystem. Via remote felsöker och åtgärdar du kunders miljöer. Abetet innebär varierande och stundvis utmanande uppgifter bland annat applikationssupport, Group policys, testa att program och lösningar fungerar som det ska. Användarna arbetar främst i Windows 7/10 och flera av slutkunderna har en Citrixmiljö där arbete med Citrix och tunna klienter sker på daglig basis.

För rätt person finns goda möjligheter till utveckling och karriär hos kunden. Du får bland annat gå interna utbildningsprogram. Är du beredd på nya spännande utmaningar inom ett globalt ledande företag?


Passar du för rollen?


Ca 2 års tidigare arbetserfarenhet av IT support
IT infrastruktur-kompetens, helhetsförståelse inom Microsoft-området
Citrix
IT/teknisk utbildning


Kunden satsar mycket på att kunderna ska känna sig väl omhändertagna. De utför löpande kundundersökningar för att mäta serviceleverans så din servicekänsla/kundbemötande och ansvarstagande är viktiga egenskaper som värdesätts. Engelska är koncernspråket och du behöver behärska engelska såväl som svenska flytande.

Du har en förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Då det är ett globalt företag förväntas du ha god förståelse för andra kulturer. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, värderingar samt drivkraft att utvecklas med Wise IT och kunden.

Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag då intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 juni 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Junior Supporttekniker Sökes

Junior Supporttekniker Sökes

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024

27 november 2024