2nd line support till internationellt företag

Arbetsbeskrivning

Tillsammans med fem engagerade kollegor kommer du ingå i vår svenska 2nd line supportenhet. Dina medarbetare består av ett professionellt team med bra stämning samt utmanande och varierande arbetsuppgifter.


Om Wise IT

Wise IT:s uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb. Som grund är vi experter på IT och utifrån det skapar och utvecklar vi starka relationer med vassa IT-personer samtidigt som vi utmanar våra kunder att möta verksamhetens och omvärldens krav. När vi för samman människa och IT kan vi ta nästa steg och bygga framtidens IT-organisationer - tillsammans.


Din vardag

Du ger teknisk support och jobbar med problemlösning gentemot slutkunder och partners via telefon, e-mail och ärendehanteringssystem. Via remote felsöker och åtgärdar du kunders miljöer. Abetet innebär varierande och stundvis utmanande uppgifter bland annat applikationssupport, group policys, testa att program och lösningar fungerar som det ska. Användarna arbetar främst i Windows 7/10 och flera av slutkunderna har en Citrixmiljö där arbete med Citrix och tunna klienter sker på daglig basis.

För rätt person finns goda möjligheter till utveckling och karriär hos kunden. Du får bland annat gå interna utbildningsprogram. Är du beredd på nya spännande utmaningar inom ett globalt ledande företag?


Passar du för rollen?


Ca 2 års tidigare arbetserfarenhet av IT support
IT infrastruktur-kompetens, helhetsförståelse inom Microsoft-området
Citrix
IT/teknisk utbildning


Kunden satsar mycket på att kunderna ska känna sig väl omhändertagna. De utför löpande kundundersökningar för att mäta serviceleverans så din servicekänsla/kundbemötande och ansvarstagande är viktiga egenskaper som värdesätts. Engelska är koncernspråket och du behöver behärska engelska såväl som svenska flytande.

Du har en förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter. Då det är ett globalt företag förväntas du ha god förståelse för andra kulturer. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper, värderingar samt drivkraft att utvecklas med Wise IT och kunden.

Sök rollen genom att svara på 5 snabba frågor och skicka ditt cv till malin.reisner@wiseit.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 oktober 2016

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


27 november 2024

27 november 2024