2nd line support till Service Desk, Linköping

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.



Arbetsbeskrivning
Till vår kund i Linköping, söker vi nu två 2nd line supporttekniker.

I rollen kommer du att jobba på företagets front desk med olika ärenden såsom problemlösningar och felsökningar, som i viss mån kan vara av längre karaktär. Detta innefattar att du i rollen som supporttekniker i 2nd line, kan komma att jobba med mer djupgående felsökningar samtidigt som rollen innefattar stort kundfokus då du har daglig kontakt med kunder via telefon och mail.

För att trivas i rollen söker vi dig som tycker om att kombinera din tekniska kunskap med att hjälpa kunden utifrån dennes behov.

Vi söker dig som har:
• Har erfarenhet av att arbeta med teknisk support såsom 1st- eller 2nd line
• Minst gymnasial utbildning, helst inom IT/teknik
• Kunskap och erfarenhet av Active Directory
• Kunskap inom Windows 7 och XP
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Du har gärna ett par eller flera av nedanstående kompetenser:
• Officeprogrammen, Exchange, Outlook, Hårdvara/komponentbyte, datanätverk, fjärrstyrning, telefonsynk, ITIL

Som person är du flexibel och kan anpassa dig efter kundens behov samtidigt som du trivs med att jobba i en föränderlig miljö. I arbetet krävs det att du både kan arbeta självständigt och i grupp. Vi söker dig som brinner för teknisk support, problemlösning och gärna har kundkontakt via telefon.

Känner du dig träffad?
Då kanske du är vår nästa 2nd line support tekniker!

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult hos oss på Experis erbjuds du möjligheten till att utveckla dina kunskaper och möjligheten till att jobba hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi erbjuder dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.

Vi är specialiserade på karriärer för konsulter och underkonsulter och har kontor över hela världen som ger dig möjlighet till att arbeta utomlands. Det finns stora möjligheter till att vi har det perfekta uppdraget för just dig och din karriär.

Vår verksamhet bygger på att våra anställda trivs och vill stanna hos oss. Våra konsulter får en trygg anställning med allt vad det innebär i form av övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Friskvårdsbidrag och företagshälsovård är exempel på annat som vi erbjuder alla våra anställda.

Kontaktperson
Notera att vi endast tar emot ansökningar via vår hemsida. Urval sker löpande då uppdraget ska tillsättas omgående. Har du frågor om rollen är du välkommen att kontakta Sourcing Specialist Lisa Andelius på lisa.andelius@se.experis.com

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Bernt Legersjö

Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Huvudkontor
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 100% Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 april 2016

Besöksadress

Klarabergsgatan 29
None

Postadress

Klarabergsgatan 29
Stockholm, 11181

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024