2nd line-support till stor internationell koncern

2nd line-support till stor internationell koncern

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Som It-tekniker kommer du att ge 2: linjens support inom både hårdvara och mjukvara, samt ansvara för den tekniska utbildningen på praktisk nivå för nyanställda och supportpersonal. Du ansvarar för installation av teknisk utrustning och ser till att behovet av teknisk support tillgodoses i specifika projekt och i övriga organisationen. Som It-tenkiker inom 2.a linjen ansvarar du för att lösa problem, prioritera ärenden och eskalerar de som inte är lösningsbara på din nivå.



Du hanterar livscykeln för företagets alla IT-tillgångar i din region, där inventering, upprätthållande av register, ta in ny programvara, - och hårdvara ingår. Konfiguration och implementation av dessa är också en viktig del i ditt arbete. Du utför förebyggande underhåll och ansvarar över övervakning av företagets system för att kunna identifiera IT-relaterade avbrott i verksamheten.

Du fungerar som ett stöd vid implementering för projekt med fokus på implementering av digitala produkter, hårdvarulösningar och annat vanligt förekommande arbete som är relaterat till uppbyggnaden av nya platser. Du kommer att ha en koordinerande roll där du hanterar leverantörer och andra samarbetspartners och intressenter på lokal och regional nivå. I de flesta fall berör detta frågeställningar avseende support, felrapporteringar, uppgraderingar och ändringsförfrågningar.

Experis söker nu efter en 2nd linesupport tekniker till ett uppdrag i centrala Linköping. Detta är ett uthyrningsuppdrag till en stor internationell koncern inom retail. Inledningsvis kommer uppdraget att pågå i ca 3 månader med eventuell möjlighet till förlängning. Tjänsten är på 80% och du kommer att vara anställd på Experis. Arbetstiderna kan variera varför det krävs att du är flexibel.

Profil

Tjänsten som 2nd linesupport passar dig som har ett och har ett genuint intresse för problemlösning, ny teknik och service. Du har en allmän förståelse för slutanvändarnas behov, IT-serviceledning, processer, riktlinjer och verktygssätt. Vidare är det viktigt att du har förståelse för grundläggande IT-policys och vad de innebär, informationssäkerhet och IT-infrastruktur.

Vi tror att du har en utbildning på lägst gymnasial nivå med några års arbetslivserfarenhet från en liknande tjänst.

Som person är du affärsmässig, nyfiken och flexibel. Då ärendena kan variera i omfång, svårighetsgrad och karaktär är det viktigt att du gillar att ha varierade arbetsuppgifter. Då du kommer att arbeta med att hjälpa företagets användare på lokal och regional nivå med tekniska lösningar och utmaningar, så är det viktigt att du gillar att arbeta med människor. Du är social och har en väl utvecklad kommunikativ förmåga. Ytterligare personliga egenskaper som värderas högt i denna process är en väl utvecklad samarbetsförmåga. Det är viktigt att du på ett självständigt sätt kan driva sitt arbete framåt samt att du är ansvarstagande till din natur.

Du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift, är inte främmande för att arbeta oregelbundna tider, samt innehar B- körkort.

Var gärna snabb med din ansökan då detta uppdrag kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen har gått ut.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Sivefäldt
0500-38 14 37
Dino Elezovic
4642371631
Lina Mörkberg
016-155737
Anna Stridsjö

Marika Johansson
019-166551
Carl-Henric Möller
031-617235
Carina Häggquist
018-18 59 71
Anders Samuelsson
031-7086752
Karin Backman
063-57 66 63
Zara Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 februari 2020
  • Ansök senast: 10 april 2020

Besöksadress

Lidköping
None

Postadress

Engelbrektsgatan 6
ÖREBRO, 70212

Liknande jobb


19 november 2024

19 november 2024