OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du den som alltid får hjälpa nära och kära när tekniken strular? Vill du ta chansen att vara en del av något större? Teknikföretaget StrongPoint söker initiativtagande och ansvarsfulla supporttekniker till sitt team i Grums!
Om företaget
StrongPoint är ett företag inom butiksteknologi som erbjuder lösningar och tjänster för att göra butiker smartare, shoppingupplevelsen bättre och e-handel effektivare. I över 35 år har StrongPoint lyssnat på dagligvaruhandlare och utvecklat tekniska lösningar för att hjälpa dem att bli mer produktiva och skapa effektivitetsvinster, däribland genom den marknadsledande CashGuard som hjälper butiker att få en trygg och säker hantering av kontanter, E-handelslösningar med både hårdvara och mjukvara, vågar med mera. Bolaget har huvudkontor i Norge och är noterade på Oslobörsen.
Information om tjänsten
Professionals Nord söker i samarbete med StrongPoint en supperttekniker/2nd line support. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos StrongPoint.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och StrongPoints önskemål är att alla frågor kring tjänsten går till info@pn.se.
Du erbjuds
• Arbete på ett innovativt och effektivitetsbesatt teknikföretag
• En arbetsgivare som värdesätter och värnar om sina anställda
• Utveckling av din egna kompetens och problemlösningsförmåga
Arbetsuppgifter
• Lösa avancerade hård/mjukvaruproblem remote eller via telefon åt kunden
• Guida kunden till lösning där vi inte kan fjärrstyra maskiner
Som supporttekniker/2nd line support hos StrongPoint kommer du bli en viktig del av ett tvärfunktionellt supportteam. Tillsammans arbetar ni för att ge snabb, trygg och säker support både till interna och externa kunder, endera via telefon, mejl eller andra kanaler.
Tjänsten är på heltid och schemalagd under öppettiderna 07:00-20:00 på vardagar.
Vi söker dig som:
• Har ett stort tekniskt intresse och god datorvana
• Är lösningsorienterad och serviceinriktad
• Ha god kunskap om tekniska lösningar och stor förståelse för olika mjukvaror
Det är även starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av helpdesk eller butiksmiljö, samt kunskap om olika programvaror, databashantering och nätverk. Vi ser också att du har god svenska och engelska i tal och skrift.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos StrongPoint. Du som söker är en driven person med stor nyfikenhet på branschen, och som motiveras av samarbete och prestigelöst grupptänkande.
START: Omgående eller enligt överenskommelse
OMFATTNING: Heltid
STAD: Grums
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Jesper Wingqvist
Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@pn.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Johan Lennartsson
Linnea Lindberg
Tobias Nilsson
Moa Markgren
Linnea Lindberg
Linnea Lindberg
0720502293
Sara Gagner
Mattias Matsson
072-0502292
Ida Andersson
Sara Gagner