2nd Line Support/IT-tekniker

Arbetsbeskrivning

Time Care är marknadsledande inom Workforce Management och har mer än 60% av Sveriges kommuner och regioner som kunder. Företaget växer, vilket skapar en livlig, dynamisk miljö och ger goda möjligheter till personlig utveckling.

Vill du vara med på Time Cares fortsatta resa med tydliga visioner och hög innovationstakt i en värdeskapande bransch med mycket stor tillväxtpotential? Made For har nu fått i uppdrag att rekrytera en kund- och serviceorienterad 2nd line support till Time Care – en roll där du erbjuds en spännande, utmanande och internationell miljö.

Rollen innebär ett huvudansvar för 2nd line support, där du prioriterar och löser kundernas tekniska problem och svarar på frågor om teknik, integrationer och installationer. På ett professionellt och kundorienterat sätt hanterar du inkommande supportärenden, där kunderna primärt utgörs av kommuner, regioner och stora företag.

Vidare innebär rollen:

Hantera och lösa kundärenden som inkommer via ärendehanteringssystemet Zendesk.
Installation av Time Cares programvaror hos kund i deras lokala servermiljö.
Delta i arbete med att utforma plattformskrav och installationsanvisningar mot kund.
Hjälpa Time Cares sälj- och konsultorganisation med tekniska frågor, t.ex. i samband med upphandlingar.
Tillsammans med Cloud-ansvarig utföra underhåll, administration och installationer på Time Cares Cloud-plattform.


Vi söker dig med en bakgrund som it-tekniker eller 2nd line support. Du har erfarenhet av självständigt arbete inom MS Windows Server och klient och är van att ge teknisk support till externa eller interna kunder per telefon och uppkoppling. Om du har kunskap om Time Care Planering, Time Care Pool eller andra schema/bemannings-system – alternativt system kopplat till lön eller andra delar inom HR-området utgör det en merit, men är inte ett krav. Likaså är erfarenhet av ärendehanteringssystem, med fördel Zendesk, meriterande och kännedom om ITILs ramverk är ett plus – framförallt processerna Incident, Problem och Change. Du har troligtvis erfarenhet av SaaS eller annan cloudleverans. Som person är du tydligt kund- och serviceorienterad, du är nyfiken och motiveras av att lösa dina kunders problem – du är ansvarsfull och förtroendeingivande i alla lägen. Din kommunikativa förmåga är god både muntligt och skriftligt, oavsett om det gäller svenska eller engelska.

För att axla rollen behöver du ha, antingen djupa eller grundläggande, kunskaper inom:

Windows Server
Active Directory management
Windows IIS
SQL administration och basic scripting för felsökning etc.
Office 365
Teknisk förvaltning och installation av SQL-baserade applikationer.


Du erbjuds en intressant roll där du som 2nd line support ges möjlighet att arbeta med ett brett spektrum av kunder och supportärenden, där du ingår i ett litet team med erfarna och kompetenta medarbetare, som utmärks av gott samarbete och trevlig klimat. Time Care har kompetens i hela spektrat från ren IT-teknik till avancerad applikationssupport på funktionsnivå. Motiveras du av en roll som innebär stort eget ansvar där arbetsuppgifterna är omväxlande och ibland utmanande, men där det också finns nära tillgång till hjälpsamma kollegor? Då är kanske rollen som 2nd line support något för dig!

Är du den vi söker? Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar genom att klicka på knappen nedan, urval sker löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Made For, Ida Ekendahl på nedan nummer.

Time Care AB är marknadsledande inom området personallogistik dvs schemaläggning, vikariehantering och bemanningsoptimering. Bolaget grundades 1994 och har idag ca 40 anställda med kontor i Stockholm (huvudkontor) och Göteborg. Sedan 2009 är Time Care en del av Allocate Software, Europas ledande företag inom Workforce Management inom vård och omsorg. Koncernen har en hög tillväxt både organiskt och via förvärv. Allocates brittiska huvudkontor finns i London med verksamhet i Sverige, Tyskland, Danmark, Makedonien och Australien. Läs mer på www.timecare.com och www.allocatesoftware.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Sophie Adamsson
0737795249
Ida Ekendahl
0737795249
Ida Ekendahl

Fredrik Alfthan

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Made for Sales AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 24 december 2022

Besöksadress

St Eriksgatan 63
None

Postadress

Grev Turegatan
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Network Engineer

Network Engineer

20 december 2024

20 december 2024

19 december 2024