2:nd line Supporttekniker

2:nd line Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

För kunds räkning söker vi en social & kundmedveten 2:nd line support-tekniker för långsiktigt konsultuppdrag.



Kunden:

Kunden är en nordisk aktör som är ledande inom sin bransch. De är ca 12.000 medarbetare fördelade i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm. Kunden har under det senaste året genomgått stora förändring -och förbättringsprojekt i dess IT-miljö och de behöver nu stärka upp deras supportorganisation med en 2:nd line supporttekniker.



Rollen:

Du kommer att ingå i supportorganisationen som är fördelad mellan tekniker (2:nd line) samt front desk (1:st line) vilka har ett nära samarbete. Merparten av supportmedarbetarna sitter på huvudkontoret i Stockholm men det finns även supporttekniker i övriga nordiska länder. Tillsammans supporterar avdelningen ca 12.000 användare och man supporterar användarna via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt on-site. Som 2:nd line supporttekniker hanterar du ärenden på en bred nivå - allt hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer etc.

Supportavdelningen är en intern servicefunktion varför rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Vidare behöver du kunna behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift



Din profil

Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av arbete IT-supporttekniker, du har stort kundfokus, är flexibel och tycker om att ge professionell service. Du är lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande.



Arbetsuppgifter som 2:nd line supporttekniker :

Fungera som 2:nd line i service desk innehållande nedanstående delar;

- PC-support och användarstöd
- Ansvar för kontorens lokala nätverk inkl. PC, Mobiltelefoner, Surfplattor, Servers, Utskriftsenheter, Switchar och trådlösa accesspunkter
- Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av kundens Kundens system, verktyg och utrustning.
- Motta, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT.
- Vara sambandet mellan användarna, IT och externa leverantörer.
- Motta, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
- Ha överblick över och kontrollera att överenskomna SLA hålls och rapportera till berörda parter om så inte är fallet.
- Delta i gemensamma IT-projekt.
- Bemanna och vara stöd till service desken vid behov




Kvalifikationer:

- Det är av stor betydelse för användarnas uppfattning av IT-teknikern att de personer som bemannar rollen kan förstå användarens problem och framstå som kompetenta personer inom IT-området. Dessutom krävs en betydande insikt i de processer, system, program och teknik som används i Kundens IT-miljö för att kunna utföra effektiv problemvärdering samt svara på IT-relaterade frågor.
- Som 2:nd line supporttekniker ska du inte bara kunna lösa den tekniska delen av problemet utan också i dialog kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren.
- Medarbetaren ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar kundens IT-plattform.
- Vana och insikt i att jobba mot externa driftspartners.
- Kunskap och insikt i den centrala Citrix-miljön och hur den samspelar med de övriga centrala och lokala systemen.




För att klara av rollen ska du ha goda, generella kunskaper av nedanstående centrala system, program och verktyg:

- Office 365 och kringliggande tjänster
- Citrix
- Windows server
- Windows 7 och 10
- Active Directory
- Exchange
- Ärendehanteringssystem
- Fjärrstyrning
- Nätverk
- Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom: - Ärendehanteringssystem (Pure service är meriterande)
- Fjärrstyrning
- Citrix Shadow
- Intune MDM
- Remote Desktop (Övervakning och administration av servrar)
- Microsoft Management Console - (Administration av AD och Exchange)
- Windows server
- Windows 7 och 10







Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Niclas Nodby

Sammanfattning

  • Arbetsplats: IT-bemanning AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2021
  • Ansök senast: 10 mars 2022

Besöksadress

Jakobsbergsgatan 7, Stockholm
None

Postadress

Jakobsbergsgatan 7
Stockholm, 11144

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024