2nd line supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Är du en supporttekniker som brinner för problemlösning? Vill du jobba i ett växande bolag i en stor koncern? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Om Hedin IT 
Hedin IT levererar IT-lösningar till en av Sveriges största familjeägda koncerner Hedin Group, med bolag såsom Hedin Bil och Unifleet i Sverige, Hedin Automotive i Belgien och Schweiz samt Bavaria Bil i Norge. Vi är ett expansivt bolag i en bransch som blir allt mer digitaliserad, vilket ställer höga krav på kompetens och leverans. Hos oss finns det stora möjligheter till teknisk och personlig utveckling. Vårt nya kontor står klart till hösten med padelbana, gym och restaurang. Kom och accelerera din karriär tillsammans med oss!    
Vad ska du göra?     
Som IT Supporttekniker hos oss jobbar du med varierande problemlösning inom IT-området. Din primära arbetsuppgift kommer vara att hantera ärenden som kommer in genom vårt ärendehanteringssystem. Du kommer jobba med felsökning och tillsammans med ditt team se till att hitta lösningar på problemen. Som supporttekniker hos Hedin IT får du insyn i olika IT-miljöer. Vidare kommer du jobba med dokumentation av rutiner. Du kommer ingå i vårt team som idag består av 14 tekniker som tillsammans är en viktig del av verksamheten och supporterar över 130 olika anläggningar och cirka 5000 användare inom Hedin Group AB.    
Vem är du?   
Vi tror att du har jobbat ett par år i en liknande roll och är öppen för något nytt. Kanske har du erfarenhet av bilbranschen eller har en vilja att lära dig mer? Vi tror att du är en kommunikativ och social person. Du har en god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter och du är van vid att jobba både självständigt och i team. Rollen kräver att du behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift. Pratar du dessutom ett tredje språk såsom norska, danska, tyska eller holländska så är det ett plus! 

Krav:  

Ett par års erfarenhet av en liknande roll 

Gymnasial utbildning och kunskaper inom IT  

Det är meriterande om du har erfarenhet av: 

Support av Windows operativsystem med standardapplikationer och programvaror  

Att administrera användare och andra kontoförändringar i Active Directory  

Dokumentation, processer och rutiner 

Ansök redan idag!     
Intervjuer sker löpande, så skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor kontakta Olivia King, på olivia.king@hedinit.seeller på 0767195910.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 18 mars 2022

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024