OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hej,
Välkommen till QuickNet!
Vi söker nu en till kollega till vår kundtjänstavdelning i rollen som supporttekniker på 2nd line. Vår kundtjänst består av ett härligt team som är uppdelade i en 1st- och 2nd line.
Vi letar efter dig som är prestigelös, glad och ansvarstagande. Du är en lagspelare som gillar problemlösning och att lära sig nya saker.
Din profil
För att trivas hos oss behöver du vara bekväm med att arbeta självständigt med frihet under eget ansvar, vara driven och ha en mycket god datorvana. Vidare behöver du vara van vid, och tycka om, att ge telefonsupport samt vara bra på att förstå och kommunicera med olika typer av människor.
Befattningen kräver att du som person kan hantera en vardag med olika spännande och utvecklande arbetsmoment samt att du trivs med att snabbt ställa om mellan dessa arbetsuppgifter.
Krav på erfarenhet:
• Arbetslivserfarenhet inom teknisk support eller liknande
• Grundläggande kunskaper inom nätverk och kommunikation
• Teknisk kompetens och intresse
• Telefonvana
Det är meriterande med kunskaper inom ett eller flera av följande områden:
• UniFi
• DNS
• Konfiguration av e-postkonton
• TCP/IP
• Routrar
• Switchar
• Wifi
• IP-telefoni
• Dect
• Företagstelefoni
Arbetsuppgifter i huvudsak:
Telefonsupport
Felsökning av bredband, IP-telefoni, wifi och e-post
Konfiguration av hårdvara (routrar m.m.)
Diverse administrativa sysslor av mer teknisk karaktär
Du kommer att jobba med ärenden av olika svårighetsgrad. Din uppgift är att komma underfund med vad som orsakar problemen och avhjälpa dessa.
Om oss
Nära, trygg, personlig
Ord som ligger oss varmt om hjärtat.
QuickNet är en lokal leverantör av bredband, wifi, fastighetsnät, telefoni, digital marknadsföring och co-location (eget datacenter).
Det är viktigt att man trivs på sin arbetsplats och grunden för detta är en bra gemenskap och frihet att själv kunna ta ansvar och fokusera på sina arbetsuppgifter. Hos oss är 7 timmars arbetsdag heltid då vi värderar våra anställdas hälsa och fritid högt.
Vi anordnar årligen två dagar då vi tillsammans testar någon aktivitet och sedan avslutar med gemensam middag. De senaste åren har vi bland annat testat MTB, ridning, SUP, fiske och höghöjdsbana. Som anställd hos oss får du även tillgång till bland annat massage, flextid, sjukvårdsförsäkring och föräldralön. Vi strävar efter att ha en lokal förankring genom medlemskap i affärsnätverk och välgörenhetsorganisationer samt närvaro på träffar, mässor och andra evenemang. Vår personal, likväl som våra kunder, är människor som värderar kompetens och långvariga relationer.
Vi är idag drygt 26 personer som arbetar på våra kontor i Västerås och Eskilstuna.
Om anställningen:
Start: snarast enligt överenskommelse
Omfattning: heltid 100% (7h arbetsdag)
Plats: Västerås
Arbetstid: 08:00-16:00 och 09:00-17:00
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Jan Synnersten
021-338 00 01
070-981 46 80
VD Jan Synnersten
021-338 00 01
070-981 46 80
VD Jan Synnersten
VD Jan Synnersten
VD Jan Synnersten
021-338 00 00
Administrativ chef Jennie Mandl
Personalchef Jennie Mandl
Webbyråchef Tobias Barkskog