OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara en av hjältarna på Lime - som löser det ingen annan kan lösa, som hjälper kollegor och kunder i knipa? Är du trött på att ena dagen är den andra lik, utan möjlighet till utmaning och utveckling? Bra! Vi på Lime söker nu en mästerlig problemlösare till vår 2nd line support i Lund.
Vad kommer du att jobba med?
Du kommer att ingå i ett supportteam där vi är indelade i 1st line, 2nd line och 3rd line. Supportfrågorna är mycket varierande vilket är en tjusning med jobbet. 1st line tar alla inledande ärenden som kan komma att skickas vidare till 2nd line eller 3rd line beroende på hur teknisk eller tidskrävande frågan är. Du kommer jobba med flertalet av våra mjukvaror med fokus på felsökning av mer avancerade problem, både client och server-side.
Du behöver kunna mycket om mycket och vara ett tekniskt stöd i alla dess former för både våra kunder och dina kollegor. Din roll är helt enkelt att vara hjälten!
Vem är du?
Du är pragmatisk, snabblärd, vetgirig och gillar problemlösning i alla dess former. Du gillar att jobba kundnära och i många olika miljöer och är en lagspelare som är trevlig som tusan och har nära till skratt.
Om följande också passar in på dig kan detta vara en riktig handen-i-handsken-matchning:
- Du har erfarenhet av Windows-miljöer samt teknisk felsökning, alternativt har du ett stort tekniskt intresse
- Du älskar till synes omöjliga utmaningar och ser dem som en möjlighet till personlig utveckling
- Du är service minded och har en känsla för kundvård
- Du kan göra dig väl förstådd på svenska och engelska i både tal och skrift, kan du dessutom något annat nordiskt språk är det ett plus
Vad erbjuder vi?
Helt ödmjukt kan vi berätta att vi har en fantastisk kultur på Lime!
Vi firar framgång och när vi når våra mål bjuder vi med alla kollegor på en företagsresa eller har en stor sommarfest. Vi har utöver det en årlig julfest, frukost varje måndag, gofika på fredagar samt wellness- och aktivitetsgrupper på respektive kontor som anordnar gemensamma aktiviteter. Vi tycker om att umgås med varandra – att ha kul och att prestera går hos oss hand i hand!
Förutom allt detta erbjuder vi kollektivavtal, aktiespararprogram, friskvårdsbidrag, pension samt stora möjligheter till personlig utveckling.
Om tjänsten och Lime
Supportavdelningen är placerad på vårt goa huvudkontor i Lund och tillträde till tjänsten är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt om du frågar oss.
Vi gillar att prata om oss själva och om varför du borde vilja jobba här med oss. Istället för att skriva ner allt här har vi samlat ett gäng användbara länkar för dig. Trevlig läsning:
Om oss (den korta historien om Lime) »
Och såklart, vår lista över varför du borde vilja jobba här »
**
Sök bums!
Sugen på att bli en del i gänget? Vi är måna om att få träffa dig så snart som möjligt och håller intervjuer löpande.
Lime är ett börsnoterat techbolag med 9 kontor i 6 länder. Vi växer konstant med ca 20 % per år och öppnade under hösten 2020 vårt första utomnordiska kontor i Nederländerna. Sedan dess har vi äntrat Tyskland och har ständigt ögonen öppna för nya, potentiella marknader. Men det där är bara siffror och fakta. Det riktigt härliga med Lime är vi som jobbar här - ett stort gäng omtänksamma, ambitiösa kollegor som kämpar för en värld där alla kundupplevelser överträffar förväntningarna. Med hjälp av smart teknik och träffsäker expertis förenklar vi kunders vardag och skapar förutsättningar för det där lilla extra. Något som fortfarande är unikt för ett mjukvarubolag som Lime är också att vi sköter hela produktlivscykeln själva - allt från utveckling, till leverans, till support. Vi tar helt enkelt ansvar för att kedjan är hel och välfungerande, med en twist. Vi kallar det #dontbreakthechain.