OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifter
Har du goda, arbetsrelaterade kunskaper av systemintegrering, Script och API?
Vi söker nu en 2nd Line Supporttekniker till vår internationella och framgångsrika kund inom retail!
Som 2nd Line supporttekniker kommer främst att arbeta med intern support och systemintegrering. Dina huvudsakliga sysselsättningar kommer du tillsammans med ditt team att vara ansvarig för systemunderhåll och integrering av interna system. Genom de öppna API- och ärendesystemet Samanage integrerar du systemen och säkerställer att de pratar med varandra och synkroniserar enligt intern utvecklingsplan.
Du kommer att vara en intern point of contact gällande arbetet att utveckla och förbättra användandet av system som används av dina kollegor internt. Tjänsten är utformad med mycket frihet under ansvar och här får du som 2nd Line Supporttekniker en unik chans att vara med på en otrolig resa med vår framgångsrika kund där dina idéer och förbättringsförslag som underlättar användandet av systemen samt informationsflödet för hela verksamheten välkomnas!
Vidare kommer du även vid behov att avlasta och stötta supportteamet med olika ärenden som inkommer från medarbetarna internt och även medarbetare från kundens butiker runtom i världen.
Alla ärenden dokumenteras och följs upp i Samanage som är kundens interna ärendehanteringssystem
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Du kommer att arbeta hos vår kund som är ett mycket välkänt företag inom retailbranschen.
Du kommer att vara anställd hos JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund som är ett utav Sveriges starkaste varumärken just nu inom retail. Du sitter i kundens nyrenoverade lokaler mitt i Centrala Stockholm med bland annat en takterass med utsikt över hela Stockholms innerstad.
Kvalifikationer
- Du har tidigare arbetsrelaterad erfarenhet av systemintegration, Script och API
- Du har minst 2-3 års erfarenhet som 2nd Line supporttekniker eller motsvarande
- Du hanterar både svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
- Du har mycket god systemvana och är tekniskt kunnig
- Det är starkt meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom IT och/eller nätverk
- Det är meriterande om du har kunskaper av C++, Java och/eller.Net
Personliga egenskaper
Här söker vi en lösningsorienterad 2nd Line supporttekniker med ett noggrant öga för detaljer. Vi tror att du har ett strukturerat men ändå flexibelt arbetssätt och självklart har du ett stort tekniskt intresse.
Vidare tror vi att du trivs i ett familjärt team men har mycket god vana av att arbeta självständigt mot uppsatta mål och arbetsuppgifter. Du tar för dig och älskar att utvecklas inom modern IT-teknik
Lön
Lön enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, start omgående eller enligt överenskommelse t.o.m. 2018-12-31, med mycket goda möjligheter till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund.
Skicka in din ansökan i Word-format snarast, då intervjuer sker löpande.
Sökord: 2nd Line support, nätverkstekniker, 3rd line support, teknisk support, supporttekniker, retail, retailbranschen
Kontaktpersoner på detta företaget
Hanne Widemar
0723990919
Malin Jagerholm
08 410 38 998
Erika Bjäråker
0703732446
Erika Bjäråker
0703-732446
Elise Engström
0768-688595
Emelie Johansson Ljuhs
0723-990920
Malin Jagerholm
0706-69 57 21
Malin Jagerholm
070 669 57 21
Catrin Fjellström
08-41038997
Malin Jagerholm