2nd line supporttekniker till globalt bolag i Malmö

Arbetsbeskrivning

Malmös bästa 2nd line behöver just dig! Du kommer ingå i ett kompetent team där du samarbetar nära både 1st och 3rd line.

Rollen som 2nd line tekniker är varierande och ställer krav på att du har fokus på lösningen och är kreativ i din felsökning. Denna 2nd line hanterar även ärende av SOC- och NOC karaktär.

För att lyckas i rollen behöver du vara genuint intresserad av IT och gilla problemlösning. Du har troligtvis arbetat som supporttekniker i någon form och du har kanske en utbildning inom IT, gärna inom nätverksteknik.

Du har troligtvis god kompetens inom exempelvis Klienthantering, AD, Windows Server, O365, Exchange, Databaser (SQL), Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux. Du får ett plus i kanten om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Som person är du trygg och kommunikativ. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta obekväma arbetstider. Flytande i svenska och engelska är ett krav både i tal och skrift.

Joina ett mycket trevligt team med kunden och tekniken i fokus!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2021
  • Ansök senast: 17 december 2021

Liknande jobb


QC support admin

QC support admin

20 december 2024

Technical Support till Micropower

Technical Support till Micropower

20 december 2024

20 december 2024