2nd line supporttekniker till Malmö

Arbetsbeskrivning

Malmö största 2nd line behöver just dig! Du kommer ingå i ett kompetent team där du samarbetar nära både 1st och 3rd line.

Rollen som 2nd line tekniker är varierande och ställer krav på att du har fokus på lösningen och är kreativ i din felsökning. Denna 2nd line hanterar även ärende av SOC- och NOC karaktär.

För att lyckas i rollen behöver du vara genuint intresserad av IT och gilla problemlösning. Du har troligtvis arbetat som supporttekniker i någon form och du har kanske en utbildning inom IT, gärna inom nätverksteknik.

Du har troligtvis god kompetens inom exempelvis Klienthantering, AD, Windows Server, O365, Exchange, Databaser (SQL), Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux. Du får ett plus i kanten om du har erfarenhet från Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom och Mobilitet.

Som person är du trygg och kommunikativ. Det är viktigt att du är flexibel och kan arbeta obekväma arbetstider. Flytande i svenska och engelska är ett krav både i tal och skrift.

Joina ett mycket trevligt team med kunden och tekniken i fokus!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Gigstep
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 mars 2021
  • Ansök senast: 2 september 2021

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024