2nd line supporttekniker till Svenska kraftnät

2nd line supporttekniker till Svenska kraftnät

Arbetsbeskrivning

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:

Är du en erfaren och tekniskt kunnig person som trivs i en dynamisk arbetsmiljö? Vi söker en driven 2nd Line Supporttekniker med minst 5 års erfarenhet som vill vara en nyckelaktör i Svenska Kraftnäts dedikerade supportteam. Om du har en stark känsla för problemlösning, en förmåga att hantera tekniska utmaningar och en önskan att göra verklig skillnad för användarna så kan du vara rätt person för denna tjänst. 


Om rollen:
Du kommer att vara anställd som konslt hos Ed:Za under uppdraget som pågår från och med 1 mars 2024 till och med 1 mars 2025.

Rollen som 2nd line Supporttekniker innebär huvudsakligen felsökning i komplexa Windows-miljöer och andra IT-arbetsplatsrelaterade inställningar. Målet är att lösa incidenter inom OLA och bidra till ökad kunskap i första linjen. Du kommer att vara en nyckelperson för att lösa komplexa incidenter och hantera tekniska beställningar.  Om du har erfarenhet av att arbeta inom en Windows-miljö och trivs med att vara en del av ett dedikerat team, kan detta vara rätt roll för dig.

Om dig
Vi söker en dig som har förmågan att ta ansvar för specifika delområden och kan fungera som en ledare för en mindre grupp. Du har erfarenhet av att arbeta självständigt och är redo att ta ledarrollen för att driva framgångsrika resultat.

För att lyckas i rollen som 2nd line Supporttekniker ser vi att du har mycket goda kunskaper i hantering av mer komplexa incidenter och beställningar. Du har en stark förståelse för operativsystem, nätverk, hårdvara och applikationer, särskilt inom Windows-miljöer. Du är analytisk lösningsorienterad och kommunikativ 

Dina ansvarsområden innefattar bland annat:

Hantera och lösa komplexa tekniska incidenter inom OLA.

Felsöka och lösa problem i Windows-miljöer.

Stötta användare med Microsoft Office och andra arbetsplatsapplikationer.

Eskalera ärenden vid behov och samarbeta med 3:e linjens supportteam

Delta i skapandet och upprätthållandet av kunskapsartiklar

Utbildning och kunskapsöverföring


Kvalifikationer:

Relevant utbildning och certifiering inom IT/ motsvarande arbetslivserfarenhet.

5-9 års erfarenhet i en liknande roll.

Erfarenhet av att felsöka i komplexa Windows-miljöer.

Erfarenhet av Microsoft Office, Skype for Business och samarbetsplattformar.

Kunskap om Active Directory, Azure Hybrid AD och virtuella VMware-miljöer.

Erfarenhet av MobileIron-administration.


Om Svenska kraftnät:
Svenska kraftnät är myndigheten som ansvarar för att säkerställa att elöverföringssystemet är säkert, miljöanpassat och kostnadseffektivt – både idag och i framtiden. Som ett statligt affärsverk har Svenska kraftnät över 1000 anställda, där de flesta arbetar vid huvudkontoret i Sundbyberg. De har även kontor i Sundsvall, Göteborg, Luleå och Sollefteå.

Välkommen med din ansökan!
Som en del av rekryteringsprocessen kommer en säkerhetsprövning att genomföras. Rekryteringen kommer hållas av Ed:Za Group. Har du några frågor eller funderingar relaterade till tjänsten och processen är du varmt välkommen att kontakta charlotte.hoffstrom@edzagroup.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meet a Groups kund
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 januari 2024
  • Ansök senast: 16 februari 2024

Liknande jobb


23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024