OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För vår kund Bravidas räkning söker vi en social och kunskapstörstig 2:nd line system support specialist till deras huvudkontor vid Telefonplan, Stockholm
Om kunden
Bravida ger fastigheter liv - dygnet runt, året om. Det gör de med hjälp av tusentals medarbetare som installerar och underhåller funktioner för elektricitet, värme och kyla, vatten, sprinkler, ventilation, kraft och säkerhet. Sådant som bara ska fungera. Bravida arbetar med alla de funktioner som ger fastigheter liv. De är en heltäckande teknikpartner med verksamhet inom ett flertal teknikområden: el, värme och sanitet, ventilation, säkerhet, sprinkler, kyla, kraft och teknisk fastighetsdrift.
I rollen som system supportspecialist tillhör du grupperingen IT Workplace Support. En avdelning fördelad mellan 2:nd line Workplacetekniker och 2:nd line system support specialister. Tillsammans med servicedesken supporterar man och driftar närmare 12000 användare spridda över norden.
Arbetsuppgifter
I rollen som System Support Specialist skall du:
- Hantera supportärenden i System Support (2nd line) för verksamhetens system.
- På ett självständigt sätt kunna driva ärenden till lösning. Föra dialog med interna systemförvaltare men även kunna föra dialog med systemleverantör vid behov.
- Skapa och uppdatera intern dokumentation och rutiner kring de system vi supporterar.
- Bidra till kompetensutveckling för Service Desk genom att bl.a. hålla utbildningar och överlämna dokumentation. Även bidra till kompetensutveckling inom System Support för att som grupp fortsätta utvecklas.
- Delta i gemensamma IT- och/eller verksamhetsprojekt.
- Proaktivt arbeta med Problem Management. Ha ett öga för återkommande ärenden/problemställningar som man bör lyfta som ett Problem mot förvaltarna.
- Ansvarsfullt kunna hantera stående gemensamma uppgifter som gruppen utför på veckobasis.
Kvalifikationer
- Ha en god social och empatisk förmåga för att kunna föra en god dialog med användaren. Det är av stor betydelse att användaren uppfattar IT och System Support som kompetenta, förstående och ansvarsfulla. Dessutom krävs en betydande insikt i de processer, system, program och teknik som används i Bravidas IT-miljö för att kunna utföra effektiv problemvärdering samt svara på IT-relaterade frågor.
- Medarbetaren skall vara van vid att arbeta i grupp och vara en god lagspelare som inte bara är ödmjuk mot användarna utan mot gruppen och de gemensamma uppgifter som rollen medför.
- Medarbetaren skall vara lösningsorienterad och kunna tänka utanför boxen för att förstå konsekvenser olika problem kan medföra.
- Ha god kapacitet till att parallellt utveckla djupare kunskap inom flera system och deras samspel.
- Medarbetaren ska inte bara kunna lösa den tekniska delen av problemet utan också i dialog kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren.
- Medarbetaren ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar Bravidas IT-plattform och Way of Working.
- Vana och insikt i att jobba mot externa systemleverantörer och-/eller driftspartners.
Du ska ha god kunskap i och erfarenhet av nedanstående punkter:
- Flera års erfarenhet inom support
- Minst 2 års erfarenhet inom systeminriktad support.
- Van att arbeta med ärendehanteringssystem och fjärrsupport.
- Support av ekonomisystem så som Agresso, SAP eller likvärdigt.
- Fakturarelaterade tekniska problem
- Integrationer mellan flera olika system
- Support av system/applikationer på mobila enheter (telefon och surfplatta)
Extra meriterande om du har erfarenheter inom något eller några av nedanstående:
- Agresso
- Handyman
- Sharepoint
Språk:
Svenska - Flytande i tal och skrift
Fördelaktigt med god förståelse i norska och danska
Vid frågor eller funderingar kring rollen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Niclas på 0704496513
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby