2nd line tekniker

Arbetsbeskrivning

Som tekniker inom 2nd line support kommer du arbeta med att lösa incidenter och problem som eskalerats från 1st line. Arbetet kräver mycket felsökning kring de mer komplexa problemen som är en stor del av arbetet. Ditt team ansvarar för att systemet och dess tillhörande applikationer fungerar enligt förväntan genom att på ett effektivt sätt hantera ärenden, felsökning, lösa incidenter, rapporter och problem. Du kommer främst arbeta med drift, förvaltning och 2nd line support.

Vi ser att du är intresserad och har förmågan att ha en god överblick över applikationerna och deras närmaste gränssnitt. Genom att agera "spindeln i nätet" engagera rätt kompetenser för att lösa incidenter, driftsproblem och requests. Som person är du strukturerad, noggrann och har lätt för att skapa kontakter eftersom rollen kräver att du kommunicerar med olika utvecklingsteam och med andra delar av verksamheten.

Kvalifikationer för rollen:

-
Arbetat enligt ITIL-processer.

- God erfarenhet av Intune.

- God erfarenhet av att arbeta i en komplex Windows klientmiljö med tillhörande applikationer som Microsoft 365.

- God erfarenhet av Windows server.

- God erfarenhet inom Active Directory, Azure AD och GPO:er.

- God erfarenhet inom virtuella VMware miljöer.

- Grundläggande kunskaper i SQL (t.ex. göra utsökningar).

- Grundläggande kunskaper inom nätverk och VPN.

- Behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift.

Meriterande:

- God erfarenhet av att arbeta med Microsoft System Center-produkter (SCCM applikationsdistribution, OS deployment, patch hantering, Endpoint Manager etc.).

- God erfarenhet inom virtuella VMware miljöer.

- Powershell scripting.

- God erfarenhet av Mac OS.



Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare

Placeringsort: Stockholm

Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match

Vad vi står för:
Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag.

Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans!

Varför ska du välja oss?
Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen.

Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Camai
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 januari 2024
  • Ansök senast: 3 juli 2024

Liknande jobb


20 december 2024

20 december 2024

1 line support

1 line support

20 december 2024