OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborgs bästa 2nd line behöver just dig! Du kommer ingå i ett kompetent team där du samarbetar nära både 1st och 3rd line.
Rollen som 2nd line tekniker är varierande och ställer krav på att du har fokus på lösningen och är kreativ i din felsökning.
För att lyckas i rollen behöver du vara genuint intresserad av IT och gilla problemlösning. Du har troligtvis arbetat som supporttekniker i någon form och du har kanske en utbildning inom IT. Du har ett antal års erfarenhet av IT-yrket och är väl insatt allt från näterkslösningar till molnbaserade tjänster.
Du har troligtvis god kompetens inom exempelvis Klienthantering, AD, Windows Server, O365, Exchange, Databaser (SQL), Molnbaserade databastjänster (exv Azure), säkerhetshantering, System- och serverhantering samt Linux.
Som person är du trygg och kommunikativ. Det är viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad i din roll. Flytande i svenska är ett krav och det är fördelaktigt om du även har goda kunskaper i engelska.
Tjänsten är på heltid med placering på Connects huvudkontor i Göteborg.
Om Connect
I över 20 år har Connect levererat varor och tjänster inom IT-sektorn. Dagligen hjälper de kunder med allt från rena IT-konsulttjänster till service för skrivare och konferenssystem, samt all tillhörande kringutrustning och teknik. Connect grundades i mitten på 90-talet där en av grundarna idag sitter som VD. Det har varit av vikt att säkerställa en tydlig lokal förankring och vi finns idag från Malmö i söder till Östersund i norr.