OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
2nd line tekniker
Vilka är Ricoh?
Ricoh Sverige AB erbjuder helhetslösningar för dokumenthantering, video-/konferensteknik, kommunikation och IT-tjänster. Bolaget har cirka 650 anställda i en nationell organisation med verksamhet på 23 huvudorter och även försäljning via ett tiotal allierade återförsäljare, s.k. partnerföretag på mellanstora orter.
Ricoh har specialiserad expertis som utgår från varje kunds IT-miljö och behov på kontor, mobilt och i produktion. Företaget är kvalitets-, miljö- och informationssäkerhetscertifierat enligt ISO 9001, 14001 samt 27001. Ricoh Sverige är ett dotterbolag i den världsomspännande Ricoh-koncernen. Företaget har länge haft hållbarhet i fokus, både i Sverige och globalt, vilket har bidragit till bra omdömen från många kunder och organisationer.
Om tjänsten
I din framtida roll kommer du att ingå i ett affärsområde på Ricoh som heter CS – Communication Services. CS är i en stark expansionsfas och går in ett EMEA projekt där man behöver stärka upp sin specialiserade videokonferens supportgrupp med en ny 2nd line tekniker.
Ricoh har en mängd olika lösningar inom CS. Allt från videokonferens till hela konferensrumslösningar med inredning och teknisk utrustning för att skapa inspirerande och professionella miljöer. Ricoh har också interaktiva whiteboards, projektorer, digital skyltning och virtuella receptionister, tillgängliga som enskilda produkter eller tillsammans. Allt som kan bidra till snabb, effektiv kommunikation, skräddarsydd efter specifika behov.
Om arbetsuppgifterna
Du kommer att hantera incidenter på kundens videokonferens, room in a box, digital signage och virtuell receptionist lösningar. Rollen är en 2nd line roll i ett team som ger support till EMEA regionen. Du kommer hantera ärenden via ärendehanteringssystem, telefon och email.
Dina kvalifikationer
Du som söker har erfarenhet av 2nd line support och minst 2 års nätverkskunskap. I din roll kommer du att ha totalansvar för dina processer vilket ställer mycket höga krav på din förmåga att prioritera ärenden och uppnå kundförväntningar. I din roll kommer den huvudsakliga kontakten ske via telefon – därför är tålmodighet och en förståelse för kundsupport och service av största vikt för att vara framgångsrik i rollen. Flytande engelska i tal och skrift är ett måste.
Vi ser gärna att du som söker har någon form av teknisk eftergymnasial utbildning. Kunskap om videokonferens eller audio/video ser vi som meriterande men inget måste.
Ricoh Sverige AB eftersträvar mångfald och värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Ansökan och kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Välkommen med din ansökan genom att trycka på knappen ansök. Vid frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Nermin Biscevic på 0733-434 194 eller på nermin.biscevic@dfind.se
Uppdragsgivare: Ricoh Sverige AB
Ort: Malmö
Kontaktpersoner på detta företaget
Robin Hallman
Ann-Louise Nyman
Fanny Cederberg
Raisa Söderberg
Fredrik Svensson
Robin Hallman
Karolina Johnsson
Fanny Cederberg
Angelica Strand
Eva Tostgård