2nd line tekniker/Applikationsspecialist till Svenska Retursystem

Arbetsbeskrivning

​Svenska Retursystem söker nu en 2nd line tekniker/Applikationsspecialist som kommer vara en viktig del i framtagningen och den efterföljande supporten av den nya applikationen för ökad hållbarhet och leveranssäkerhet mot kund. Vill du arbeta i en självständig roll där du ständigt utmanas, omgiven av ett härligt gäng arbetskamrater? Då kan det vara dig vi letar efter!

Din vardag

I rollen som 2nd line tekniker/Applikationsspecialist kommer du vara en viktig del i framtagningen och den efterföljande supporten av Svenska Retursystems nya applikation för ökad hållbarhet och leveranssäkerhet mot kund. Du kommer vara länken mellan den första kundsupportlinan och utvecklingsteamet, där du driver lösningsförslag, testar, kravställer och supporterar i kontakt både mot kund och verksamhet.

I rollen som 2nd line tekniker/Applikationsspecialist kommer du arbeta självständigt men samarbeta med ca 15 medarbetare på kundsupportlinan i Stockholm, Västerås och Örebro samt ett antal utvecklare i både Stockholm, Makedonien och Holland. Du kommer få möjlighet att utbilda dig såväl i system, processer och ditt självledarskap.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Kravställning när du deltar i utveckling och testning  av applikationer.IT-support mot kund och verksamhet i applikationsfrågor.Involverad när nya kunder läggs upp digitalt.Daglig övervakning och uppföljning av loggar.Samordnare av Super users i systemet Jeeves och Super user av Avalanche som är transaktionsmotor i Svenska Retursystems system.Resor till Västerås och Örebro förekommer.

Hos Svenska Retursystem erbjuds du, utöver varierande, roliga och utmanande arbetsuppgifter, en vardag tillsammans med härliga arbetskamrater i en företagskultur som skapar engagemang och tillit. Svenska Retursystem har genom sitt arbetssätt kunnat bygga bort många chefsled vilket gör att individen hamnar i centrum, får mandat och har större möjlighet att påverka. Information delas transparent och samtliga i organisationen är delaktiga i resan mot de gemensamma målen som är ökad hållbarhet före kostnad.

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att med hjälp av SQL ta ut och modifiera data i relationsdatabaser. Du har goda kunskaper i affärssystem och har även lätt för att sätta dig in i nya affärssystem där data finns lagrad. För att bli framgångsrik i den här rollen tror vi att du arbetat med daglig problemlösning i en dynamisk miljö. Vi ser även att din svenska såväl som engelska är flytande då kontakt sker både med engelskspråkiga kunder, leverantörer och utvecklare. Utbildning inom exempelvis systemvetenskap är ett plus, men mest avgörande är din erfarenhet. Vidare ser vi det som meriterande om du tidigare arbetat med supportfrågor inom logistik och har erfarenhet av att arbeta med något BI-verktyg.

Som person är du prestigelös och öppen då företagskulturen på Svenska Retursystem är platt med få chefsled. Du förväntas ta egna beslut och stå upp för dessa. Svenska Retursystem arbetar agilt och du behöver ibland lyfta luren och ringa direkt till exempelvis en kund eller leverantör. Vi ser även att du kan arbeta självständigt, är kommunikativ och strukturerad.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Svenska Retursystem är det smarta kretsloppet för våra livsmedel. Bakgrunden till vår uppkomst var övertygelsen om att hela dagligvarubranschen skulle gynnas av ett gemensamt system för lastbärare, där ansvaret skulle administreras och skötas av en gemensam part.



Vårt system är baserat på standardiserade lastbärare och standardiserade tjänster som ger effektiva och hållbara varuflöden för alla aktörer i hela kedjan, från producent ut till butiken eller restaurangen. Genom samarbete och återanvändning minskar vi branschens miljöpåverkan. Vår drivkraft är att skapa effektiva processer i alla led och vi arbetar därför ständigt med att utveckla så enkla, effektiva och hållbara lösningar som möjligt för branschen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 januari 2021
  • Ansök senast: 19 februari 2021

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


Systemansvarig

Systemansvarig

25 november 2024

Product Owner CRIBWISE

Product Owner CRIBWISE

25 november 2024

Systemförvaltare

Systemförvaltare

25 november 2024

22 november 2024