OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Centric söker för DAHLS räkning en 2nd line support med kunskaper inom EDI.
Arbetsuppgifter
Som IT-support inom Applikation kommer du att arbeta med att ge IT support till verksamhetens interna användare via ärendehanteringssystem JIRA. Du kommer även att supportera DAHLs externa kunder via telefonen rörande IT-relaterade e-handelsärenden. Utöver detta kommer du i din roll att både utveckla och tillhandahålla EDI support samt utföra morgon- och återkommande dagliga rutiner.
Vid akuta incidenter, som exempelvis systemstopp eller andra driftstörningar, kan du komma att tilldelas rollen som Incidentledare. I din roll kommer du att arbeta enligt IT-processerna, samt lyfta identifierade förbättringsbehov. Du kommer löpande att uppdatera DAHLs kunskapsdatabas vid förändringar av rutiner och annan supportrelaterad information. Ditt arbete sker i huvudsak i Windows-miljö.
Du kommer till exempel att:
- Ge IT-support till verksamhetens interna användare via angivet ärendehanteringssystem JIRA
- Orderhantering i företagets verksamhetssystem.
- Agera Incidentledare vid exempelvis systemstopp eller andra driftstörningar
- Felsöka samt åtgärda fel i EDI filer och i affärssystemet M3
- Konfigurera integrationsflöden för EDI
- Supporta, dokumentera och överlämna ärenden mot 1st line support
- Support mot Dahls säljare och Dahls kunder
- Vid behov ta ut information från PIM
Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av arbete inom EDI support.
Din profil och kvalifikationen
- Erfarenhet minst 2 år inom IT/EDI support eller förvaltning
- Utbildning på högskolenivå eller motsvarande inom IT/EDI
- Grundläggande förståelse för EDI och elektronisk handel
- Bekant med EDI format som xml och edifact
- Förståelse för affärslogik och handelsflöden
- Meriterande kunskaper:
- Erfarenhet av applikationer/system som M3, PIM, Pipechain, Xtrade
- ITIL Foundation/fördjupning
- Arbetat med Inobiz
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det – du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Börja med att registrera din ansökan till oss för att ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Caroline Lindberg på tfn: 0734-159392 eller caroline.lindberg@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric är ett IT-företag med över 320 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega kompetensföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.
Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 2st line, second line, service desk, JIRA, EDI support,xml, edifact, Xtradem, Pipechain, PIM, M3, Inobiz, konsult, Consultant, data, IT technician, Stockholm
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229