2nd line till Qpark

Arbetsbeskrivning

Nu står Qpark inför stora och spännande förändringar och de är just nu inne i en digitaliseringsresa där målet är att bli ledande inom branschen! Just nu söker vi efter en 2nd line support till Qpark som vill bli en del av teamet och vara med på deras resa! Är du rätt person? Skicka in din ansökan redan idag!

Din vardag

Teknikavdelningen består idag av två stycken 2nd Line support agenter, en 3rd Line support för IT och drift, en 3rd Line support för parkeringsteknik, tre stycken Applikationsägare och en Infrastruktur och Säkerhetsspecialist.

Som 2nd line support kommer du att administrera och leverera support till verksamhetens alla medarbetare på ett 30-tal kontor runt om i landet. Du kommer ta hand om ärenden som omfattar traditionell IT, telefoni och mer specifika parkeringstekniska system. Du kommer skapa, ändra och avsluta användarkonton i Active Directory och i olika applikationer samt göra beställningar av hårdvara. Utöver det kommer du att arbeta med felsökning på klienter, nätverk och applikationer. Som 2nd line kommer du arbeta med installation och konfiguration av klienter och telefoner. Vid behov kommer du att eskalera ärenden vidare till leverantör. I övrigt är bevakning av nätverksanslutna enheter via Qparks övervakningssystem också en del av dina arbetsuppgifter. Att kunna arbeta självständigt med att felsöka och vidta korrigerande åtgärder på larm samt lösa problem inom IT-miljö och telefoni är därför en viktig uppgift i rollen.

Vem är du?

Vi söker en person med några års erfarenhet inom en helpdesk och som har arbetat inom både 1st line och 2nd line med telefonsupport och ärendehantering. Du är en person med en positiv attityd till arbetet och accepterar nya idéer och initiativ till förändringar. Dina kommunikativa egenskaper är mycket goda och du talar och skriver flytande på såväl svenska som engelska. Vi ser att du är duktig på att planera arbetet i förväg, att du arbetar på ett systematiskt och organiserat sätt och att du anammar ny teknologi snabbt. Utöver det fokuserar du på kundtillfredsställelse och på att leverera service av hög kvalitet i enligt med verksamhetens normer. Rollen ställer krav på att du har ett analytiskt tänkande, att du kan tillämpar egen sakkunskap på ett effektivt sätt och att du arbetar produktivt i en pressad miljö.



Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Q-Park är idag Sveriges ledande parkeringsföretag med omkring 300 000 parkeringsplatser fördelat på 1 600 parkeringsanläggningar runt om i Sverige. Q-Park erbjuder allt från enskilda parkeringstjänster till totalansvar för hela parkeringsanläggningar. I Sverige är Q-Park en samarbetspartner för fastighetsägare, bostadsrättsföreningar, kommuner och landsting. Med 32 lokalkontor finns vi representerade över hela landet, från Boden i norr till Malmö i söder. Vi har omkring 400 anställda i Sverige.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 15 augusti 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024