2nd line till Wise IT!

Arbetsbeskrivning

Gillar du att grotta ner dig i det tekniska och göra djupare felsökningar för att identifiera och lösa problem? Har du arbetat ett par år med IT-support och vill ta nästa steg i karriären? Vi på Wise IT söker nu efter fler duktiga 2nd line supporttekniker!

Din vardag

Som 2nd line supporttekniker kommer du hantera ärenden som har eskalerats via 1st line och som är av mer kvalificerad karaktär. Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer som bland annat Microsoft Office 365 och Windows server 8/12/16. Utöver det kommer du även att arbeta med bland annat administration av Active Directory samt övervakning och felsökning av nätverk och skrivare.

Vem är du?

Vi ser gärna att du har arbetat med IT-support i ett par år för att passa för rollen. I övrigt lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och att du är serviceminded, prestigelös, och drivs av problemlösning. Du har god social talang och har förmågan att bemöta olika typer av människor. Då du i flera fall kommer ha direktkontakt med användaren uttrycker du dig obehindrat på både svenska och engelska.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!


Passar vi dig?

Wise IT är ett konsult- och rekryteringsföretag inom IT med huvudkontor i Stockholm. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. Tänk dig ett jobb där du får möjligheten att ta nästa steg i din karriär. Oavsett om ditt nästa steg är att hitta din spetskompetens, testa nya saker eller arbeta med den senaste tekniken. Ett jobb med bra lön, trygghet, förmåner och ett stort nätverk. Vi står vi bakom dig hela vägen - i ditt nästa steg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 19 augusti 2019

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024