OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
För kunds räkning söker vi en social, driven och erfaren person med ledande egenskaper för en 2:nd line roll inom Workplace/infrastruktur .
Kunden:
Kunden är en nordisk aktör som är ledande inom sin bransch. De är ca 12.000 medarbetare fördelade i Sverige, Norge, Danmark och Finland med huvudkontor i Stockholm. Kunden har under det senaste året genomgått stora förändring -och förbättringsprojekt i dess IT-miljö och de behöver nu stärka upp deras supportorganisation med en Workplacetekniker.
Rollen:
Du kommer att ingå i supportorganisationen som är fördelad mellan tekniker samt front desk vilka har ett nära samarbete. Merparten av supportmedarbetarna sitter på huvudkontoret i Stockholm men det finns även supporttekniker i övriga nordiska länder. Tillsammans supporterar avdelningen ca 12.000 användare och man supporterar användarna via telefon, mail, ärendehanteringssystem samt on-site. Som 2:nd line tekniker med fokus på Workplace och infrastruktur driver du supportärenden på bred, generell nivå - allt från hård -och mjukvarusupport, klientsupport och applikationssupport till felsökning av Windows servrar, koordinering och kontakt med 3:e parts leverantörer etc.
Supportavdelningen är en intern servicefunktion varför rollen ställer höga krav på service och kundbemötande. Vidare behöver du kunna behärska svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
Din profil
Vi söker dig som har god erfarenhet av arbete som IT-supporttekniker och drift. Du är driven, har ledande egenskaper och är inte rädd att ansvar och leda gruppen. Vidare är du flexibel lättlärd, flexibel och kan snabbt sätta dig in i nya system och tekniker. Som person är du glad, social och serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med andra. Vi ser gärna att du trivs med ett högt tempo och att du kan hantera flera ärenden och processer samtidigt. I denna tjänst lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet och att kunna ge god service och ett bra kundbemötande.
För att klara av rollen ska du ha hög kompetens och flera års erfarenhet av:
- Support på andra linjens nivå inom Workplace/Infrastruktur
- Tidigare erfarenhet av ärendehanteringssystem och fjärrstyrning
- Active Directory
- Office 365-miljö inkl. Microsoft Teams
- Mjukvaruinstallationer samt licenshantering
- Windows 10 (t.ex. lösa drivrutinsproblem och OS-relaterade fel)
- Hårdvara och kringutrustning (även mobila enheter)
- Server och nätverk
Extra meriterande om du har erfarenhet inom:
- Microsoft InTune
- Citrix
- SharePoint
- Digitalisering av IT-miljö (övergång till molnbaserad IT-miljö)
Välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Niclas Nodby