2nd line:are se hit!

Arbetsbeskrivning

DIN VARDAG
Som 2nd line supporttekniker kommer du att vara en av nyckelpersonerna för att se till att IT:n fungerar och rullar på hos företaget. Arbetsuppgifterna innebär bland annat att du till stor del arbetar operativt med support till företagets användare och hanterar inkommande ärenden via ärendehanteringssystem, telefon och mejl samt även på plats. Du kommer framför allt att jobba med mer avancerade ärenden och jobba mer back office.

Det dagliga arbetet innebär tyngre ärenden där du felsöker, grottar och nyttjar din IT-kompetens till fullo. Du hanterar incidenter och problem som eskalerats från 1st line och du är inte rädd för de lite mer avancerade problem som dyker upp.

VEM ÄR DU?
För att trivas i rollen har du en bred och mångårig erfarenhet från support och av Windows baserad miljö samt Microsoft 365. Vi ser att du är kommunikativ, är en lagspelare och tycker om att samarbeta med andra. Du är engagerad och brinner för IT och motiveras av att göra skillnad för användarna. Med ditt driv tar du naturligt egna initiativ för att hitta nya lösningar och metoder på problem. Vi ser även att du kan kommunicera obehindrat på såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Övrigt ser vi att du har erfarenhet av:

- Windows
- Microsoft 365
- Active Directory
- Ärendehanteringssystem
- Felsökning av hård-och mjukvara
- Övervakning och felsökning av nätverk och skrivare
- SLA:er


PASSAR VI DIG?
Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida (https://www.wiseit.se/karriar/).

ANSÖKAN
Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Vendela Bennström (vendela.bennstrom@wiseit.se) eller Maria Legerius (maria.legerius@wiseit.se). Vi tar inte emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter (https://www.wisegroup.se/gdpr/).

Vi arbetar enligt löpande urval, skicka in din ansökan redan nu!

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 mars 2022
  • Ansök senast: 1 september 2022

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

IT-supporttekniker till Digital arbetsplats och IT-stödsenheten

26 november 2024

26 november 2024