OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som Second line-tekniker arbetar du med de ärenden som eskaleras från 1:a linjen.Du kommer att arbeta via telefon, email och fjärrstyrning mot utvalda kunder med att lösa IT-relaterade problem.Utöver att lösa problem kommer du också att dokumentera och delge dina kollegor av din kunskap och erfarenhet.Du kommer att arbeta i ett team tillsammans med andra tekniker med att lösa ärenden och det är mycket viktigt att du kan kommunicera muntligen och skriftligen på ett tydligt och pedagogiskt sätt. Då kunden arbetar i en arbetsmiljö med högt tempo är det också viktigt att du kan kombinera egenskaperna stresstålig och strukturerad med en förmåga att läsa av kunder och ge den allra bästa servicen.Placering är i Kista, norr om Stockholm Krav på arbetssökande Vi tror att du har flera års erfarenhet av problemlösning på klient och servernivå och goda kunskaper i: - Microsofts serverplattform Linux - Citrix - Active Directory Meriterande är kunskaper inom - SQL - Exchange - Nätverksskrivare/printserver - hård- och mjukvara För att trivas med detta uppdrag tror vi att du har ett gediget tekniskt kunnande och intresse kombinerat med ett serviceinriktat sätt är därför viktigt för att trivas i denna roll. Som person tror vi att du är aktiv, snabblärd och fungerar bra i team.Du är också prestigelös och medveten om att han eller hon kommer fungera som backup för första linjen och alltså ibland ta inkommande samtal.Du som redan har ditt CV registrerat på www.itresurs.se kan naturligtvis söka på det sättet också.