3 Boendeassistenter på Brohaga

Arbetsbeskrivning

3 Boendeassistenter på Brohaga

OMS:2013:69


Omsorgsförvaltningen, Stöd- och serviceenheten
Omsorgsförvaltningens verksamhet riktar sig till äldre och personer med funktionsnedsättningar samt till personer med behov av hemsjukvård. Verksamheten är indelad i tre geografiska områden samt stöd- och serviceenheten. I förvaltningen finns också kost- och restaurangenheten, myndighetsenheten, riksgymnasiet och hjälpmedelscentrum i Östra Skåne. I stabsfunktionen finns under förvaltningschefen enheter med inriktning på ekonomi, personal, utveckling samt information och IT. Kommunen har infört fritt val i hemtjänsten.

Tjänsten är placerad Inom Stöd- och serviceenheten där vi har olika boendeformer för personer med funktionsnedsättning, daglig verksamhet och fritidsverksamhet. Enheten består av 6 verksamhetsområden där man ger stöd och service till personer med utvecklingsstörning, psykisk funktionsnedsättning, korttidsvistelse och korttidstillsyn för barn samt personlig assistans.

Arbetsuppgifter
Som Boendeassistent arbetar du med kvalificerad boendestöd till personer med psykiska funktionshinder. Arbetets inriktning är social rehabilitering i framförallt boendesituation, sysselsättning och fritid.

Kvalifikationer
Du ska ha omvårdnadsutbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren finner likvärdig samt erfarenhet av arbete med människor med psykiska funktionshinder. Ytterligare utbildning med inriktning mot psykiatri eller socialpsykiatri är meriterande.
Du bör ha arbetat med kunder som vårdats enligt LPT-LRV i öppenvård och ha god kännedom om aktuell lagstiftning.
Vi har stort behov av manliga förebilder varför vi gärna ser manliga sökanden. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och goda referenser vad gäller samarbetsförmåga.

Anställningsvillkor
Vi erbjuder 3 tillsvidareanställning, 2 st på 100% och 1 st på 90% med tillträde enligt övrenskommelse. Alla tre anställningarna är dagtid med schemalagd arbetstid och med placering på Brohaga.

För mer information, ta kontakt med
Ingemar Andersson, Enhetschef, 0738-53 21 10

För facklig information, ta kontakt med
Åke Naimhed, Vision, 044-13 63 38
Jonas Nilsson, Kommunal, 044-13 48 80

Sista ansökningsdatum
2013-07-18

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in. Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 5 juli 2013

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


25 november 2024

Samordnare Daglig verksamhet och Boendestöd

Samordnare Daglig verksamhet och Boendestöd

25 november 2024

Kontaktpersoner enligt LSS sökes (uppdragsanställlning)

Kontaktpersoner enligt LSS sökes (uppdragsanställlning)

25 november 2024

Vikarierande Handledare till resurscenter

Vikarierande Handledare till resurscenter

25 november 2024