OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Som ett led i Riksbankens kontanthantering har Riksbanken möjlighet att lösa in bl.a skadade och ogiltiga sedlar. Som handläggare på enheten för inlösen av kontanter arbetar du huvudsakligen med inlösenärenden samt tillhörande administrativa uppgifter.
VI ERBJUDER DIG
Du får kunniga och engagerade kollegor och god möjlighet till egen kompetensutveckling samt möjlighet att bidra till att utveckla verksamheten.
DET HÄR GÖR DU HOS OSS
Arbetet som handläggare innefattar handläggning av ärenden inkl bedömningar, kontanthantering och avstämningar, kontakt med allmänheten samt även vissa interna kontakter.
DITT TEAM
Som handläggare på enheten för inlösen av kontanter ingår du i ett mindre team av handläggare. Enheten för inlösen av kontanter ligger under Avdelningen för Betalningar.
MER OM DIG
Vi söker dig som har akademisk examen eller motsvarande kompetens, och ett par års arbetslivserfarenhet. Du behöver ha erfarenhet av handläggning av inlösenärenden eller erfarenhet av handläggning hos annan myndighet. Du behöver också kunskap om förvaltningsrätt och penningtvättlagstiftningen, samt erfarenhet av att tillämpa de båda områdena. Du behöver också kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska, samt goda kunskaper i officepaktet. Att även ha erfarenhet av kontanthantering och av att arbeta i miljöer med hög säkerhet är meriterande. Att vara intresserad av att utveckla och förbättra arbetsprocesser är också ett plus.
Som person är du strukturerad, stabil och och har ett gott omdöme. För att lyckas i tjänsten har du förmågan att ta dig an arbetsuppgifterna med stor noggrannhet och du har en god analytisk förmåga. Du behöver också vara serviceintriktad och ha förmåga att se helheten i verksamheten.
MER OM TJÄNSTEN
Tjänsterna är tillsvidareanställningar med tillträde omgående. Tjänsterna är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning innefattande registerkontroll och säkerhetsprövningssamtal kommer att göras på slutkandidaterna. Därför behöver du ha svenskt medborgarskap.
ATT JOBBA PÅ RIKSBANKEN
Riksbanken ser till att pengarna behåller sitt värde över tid och att betalningar kan ske säkert och effektivt. Vi ger också ut Sveriges sedlar och mynt. Vi arbetar på medborgarnas uppdrag för en stark och säker ekonomi. Här får du utmaning och utveckling varje dag i en händelserik miljö. Hos oss får du kunniga och engagerade kollegor och stor möjlighet till kompetensutveckling.
Huvudkontoret är beläget på Brunkebergstorg mitt i centrala Stockholm. Som anställd på Riksbanken tar du del av bra förmåner som bland annat generösa semestervillkor, möjlighet till ledarledda träningspass och gym, subventionerad lunch i personalmatsalen, friskvårdsbidrag och subventionerad massage. Följ oss även på linkedin, facebook och twitter för att se våra senaste uppdateringar.
INTRESSERAD?
Vi vill ha din ansökan med CV och personligt brev inklusive relevanta betyg senast den 10 september Vi vill att du i denna rekrytering besvarar ett antal urvalsfrågor. På så vis kan du enkelt söka tjänsten och vi ges möjligheten att utvärdera våra kandidater på lika villkor. Logiska tester kan komma att ingå som en del av rekryteringsprocessen. Du söker tjänsten genom att klicka på Ansök. Vi ser fram emot att få kontakt med dig!
Vi återkopplar till dig via mail och ber dig att noga se över både inkorg och skräppost så du inte missar något. Du får också gärna kontakta oss med vändande mail om du upptäcker att utskicken inte hamnar rätt.
Vi har valt annonseringskanaler och undanber oss försäljare av rekryteringstjänster och annonser.