3 Medarbetare till Försäljningssupport

Arbetsbeskrivning

AB Storstockholms Lokaltrafik, SL, ansvarar för att ge länets invånare en pålitlig, bekväm och miljöanpassad kollektivtrafik.Vi planerar, upphandlar och marknadsför kollektivtrafik i Stockholmsregionen.Trafiken handlas upp i internationell konkurrens.Vår vision är att underlätta människors vardag och bidra till en mer attraktiv Stockholmsregion.Kompetenta och engagerade medarbetare är en förutsättning för att vår vision ska bli verklighet.3 Medarbetare till Försäljningssupport, visstidsanställning under ett år.Försäljningssupport inom marknadsenheten handhar SLs biljettintäkter, som uppgår till mer än 4 miljarder kronor per år.SL har idag ca 800 försäljningsställen och ca 1200 skolor samt ca 2000 Företag, runt om i länet.Som ett led att uppnå en effektivare försäljning och intäktssäkring har SL upphandlat ett nytt försäljningssystem som skall uppfylla dagens och morgondagens förväntningar och krav.Dagens biljetter ska bytas ut mot elektroniska kort, SL access. 2 Handläggare I det löpande arbetet ingår att förse våra försäljningsställen med rätt volym av biljetter, ansvara för att intäkterna är rätt redovisade samt handlägga orderregistrering och krediteringar.Arbetet innebär daglig telefonkontakt med försäljningsombud angående frågor om försäljningsredovisning, lageravstämning, extraleveranser av biljetter samt andra frågor som uppkommer.I arbetet ingår också kontroll och inventeringsarbete på försäljningsställen, samt avstämningar mot vårt ekonomisystem och att vara med att lägga rutiner för nya försäljningskanaler.1 Handläggare med inriktning systemsupport Utöver det löpande arbetet som ovan ansvarar du för kontroller av transaktioner, inläggning av nya artiklar som ska kopplas till ombudsmaskinerna, ATIM, med olika startdatum.Du kommer även att hantera och ge support kring ekonomisystemet som är kopplat till ombudsmaskinen samt lagersystemet Win-Bir.Din bakgrund Vi söker dig med 5 års arbetslivserfarenhet, varav minst 3 år med kund- och marknadsinriktning.Du har en gymnasieutbildning med ekonomi/marknadsföring, datavana samt erfarenhet av försäljning och service.Du har ett affärsorienterat synsätt och vana av att arbeta självständigt.Du är flexibel när nya situationer eller problem uppkommer och beredd att lära dig nya uppgifter.Vi värdesätter samarbetsförmåga och öppenhet för förändringar.För tjänsten "Handläggare med inriktning systemsupport" krävs goda kunskaper och förståelse för programfunktioner och lagersystem. Märk din ansökan med "Handläggare Försäljningssupport" eller "Handläggare System Försäljningssupport".

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 100
None

Postadress

Lindhagensgatan 100
Stockholm, 10573

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010