OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om jobbet
Hemtjänst Dalaberg/Hovhult är beläget i de norra delarna av Uddevalla.
Här arbetar omsorgspersonalen nära våra brukare efter deras behov av hjälp och stöd i hemmet. På vårat område har vi även ett trygghetsboende där brukarna bor i sina egna lägenheter med tillgång till aktiviteter, matsal och nattpersonal. Omsorgspersonalen tar sig mellan brukarna med bil, el-cykel, cykel eller till fots.
Hemtjänsten har sedan i våras gått in i heltidsresan. Detta innebär att omsorgspersonalen arbetar 19 arbetstillfällen, som varvas med både dag och kvällstid, varannan helg samt går på ett grundschema som ändras efter verksamhetens behov var 4:e vecka. Hemtjänst Dalaberg/Hovhult samverkan mellan de olika grupperna på Norr, vilket innefattar grupperna Skogslyckan och Hedegärde.
Hemtjänsten i Uddevalla kommun arbetar med digitala lösningar. Vår omsorgspersonal har enskilda arbetstelefoner som ett verktyg för kommunikation, planering, information och för digitala lås.
Arbetsuppgifter
Vi arbetar utefter socialtjänstlagen och hälsosjukvårdslagen. Sedvanliga arbetsuppgifter i hemtjänst i form av omvårdnad, service och omsorg i brukarens hem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att tillgodose det individuella behovet av omvårdnad och service samt att ge ett gott bemötande. Du kommer också att utföra hälso- och sjukvårdsuppgifter efter delegering från sjuksköterska. Som undersköterska inom sektion hemtjänst arbetar vi utifrån individens behov i centrum (IBIC) och strukturerad dokumentation.
Kravspecifikation
Omvårdnadsprogrammet eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I arbetet ingår dokumentation enligt gällande lagstiftning, vilket innebär att du måste uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska, samt ha en viss datavana.
Du behöver kunna cykla. Automat eller manuell går lika bra.
Erfarenhet inom äldreomsorg är meriterande.
Vi söker dig som har ett professionellt förhållningssätt som präglas av ett gott bemötande, och av respekt. Arbetet ställer höga krav på flexibilitet, initiativförmåga, samarbetsförmåga samt på problemlösning. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. B-körkort samt körvana är ett krav.
Intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsterna kan även komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Anställning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattas. För tjänster där arbetet innebär direkt och regelbunden kontakt med barn och ungdomar, samt för verksamhet inom LSS, vård- och omsorg, hälso-och sjukvård, psykiatrisk vård och missbruksvård, ska giltigt utdrag ur polisens belastningsregister visas upp alternativt lämnas in före anställning. Tänk på att det kan ta tid att få utdraget så beställ det i god tid för att rekryteringsprocessen inte ska fördröjas.
När du söker ett jobb i vår jobb-portal diarieförs din ansökan. Det beror på att vi är en offentlig verksamhet. Din ansökan blir då en allmän handling när vi har mottagit den. Det innebär att ansökningshandlingarna kan begäras ut av den som vill. Undantag är ansökningar från personer som har skyddad identitet. Om du av någon anledning inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system kontaktar du den person som anges vid kontakt i respektive annons.
För dig som inte är medborgare inom EU/EES-området krävs arbetstillstånd, detta gäller inte dig som har permanent uppehållstillstånd. Arbetstillståndet ska uppvisas vid intervjutillfället.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.