30 st Administratörer till Tillväxtverket i Östersund

30 st Administratörer till Tillväxtverket i Östersund

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta administrativt och samtidigt göra en viktig samhällsinsats för Sveriges företag under dessa svåra tider? Just nu söker vi 30 Administratörer till Tillväxtverket med arbete på distans! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför in din ansökan redan idag!

Om tjänsten
Start 2021-07-26 till och med 2021-12-31, med möjlighet till förlängning. Du kommer att arbeta heltid, dagtid måndag till fredag.

I rollen som administratör kommer du initialt att arbeta på avdelningen Korttidsarbete och ansvara för att handlägga och granska inkommande ansökningar från företag som begär ekonomiskt stöd till följd av permitteringar. Arbetsuppgifterna innebär därför främst att arbeta med utlämnande och diarieföring av handlingar i ärenden. Du kommer att arbeta på distans och därmed är din placeringsort av mindre vikt.

Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat att:
• ansvara för administrativa rutiner
• planera och samordna
• arbeta utifrån fastlagda rutiner
• vara ett operativt stöd för verksamheten
• formulera brev, protokoll, dokumentation med mera
• assistera och ge service internt
• hantera kontakter med anställda och allmänhet
• göra enklare beräkningar, sammanställningar och diagram
• göra kalenderbokningar
• utföra reseplanering
• hantera övrig förekommande administration så som kopiering, sortering och posthantering



Vem är du?
För att kvalificera dig till rollen som Administratör behöver du uppfylla följande kompetenskrav:
• gymnasium eller likvärdig utbildning
• kunskaper i MS Office eller likvärdigt
• kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
• ha erfarenhet från diarieföring (till exempel i Public 360)

Följande kompetens betraktas som meriterande för rollen:
• Erfarenhet av administrativt arbete från statlig myndighet eller annan offentlig förvaltning

Som person söker vi dig som är noggrann och strukturerad. Du är flexibel och van att arbeta med mer monotona arbetsuppgifter. Vidare är du även självgående, självständig och serviceinriktad.


Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.


Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Sjöberg
0720750235
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson
090-160532
Hanna Sjöberg

Rebecca Pettersson

Natalie Lindwe
072-074 20 21
Natalie Lindwe
072-074 20 21
Rebecca Pettersson
+4690160532
Rebecca Pettersson
+46725344340
Rebecca Pettersson
090160532

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Umeå AB
  • 30 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juni 2021
  • Ansök senast: 16 juni 2021

Besöksadress

Umestan företagspark, Umeå
None

Postadress

Umestan företagspark
Umeå, 90347

Liknande jobb


Commercial Coordinator

Commercial Coordinator

20 september 2024

20 september 2024