360° Fleet Office Manager

Arbetsbeskrivning

Vill du arbeta hos en av världens ledande leverantörer till fordonsindustrin, på ett centralt kontor med 62 lokala kollegor och med mer än 170 000 anställda i 46 länder? Är du dessutom strukturerad och självgående? Då kan det här jobbet vara något för dig. För Continental Däcks räkning söker Academic Work nu en Fleet Office Manager som kommer ansvara för ett nordiskt administrationscenter på Göteborgskontoret.

INFORMATION OM TJÄNSTEN
I rollen som Fleet Office Manager kommer du arbeta med Continentals service partners och ha kontakt med åkerier och bussbolag. I arbetet ingår det att besöka service partners på plats och kontrollera att Continentals kvalitetsstandarder efterföljs. I jobbet ingår det även att kontrollera administrativa flöden och agera som stöd i sälj- och avtalsprocesser. Vidare har du personalansvar för tre personer i ditt team samt reser till de nordiska länderna några gånger i månaden. Du kommer till exempel att:
- Arbeta operativt i ett webbaserat administrationssystem
- Utbilda och coacha servicepartners i systemet
- Arbeta med utvecklingsprojekt och analysera processer i arbetsflöden
- Utveckla det nordiska samarbetet och koordinationen - Utveckla Continentals nätverk

VI SÖKER DIG SOM
Som har en universitetsutbildning inom relevant område exempelvis inom logistik, marknad eller försäljning. Det är meriterande om du har arbetslivserfarenhet från försäljning och administration. Vidare behöver du hög datorvana framförallt behöver du har mycket goda kunskaper i Excel. Då Continental är en internationell organisation behöver du ha mycket goda engelskakunskaper.

Som person planerar du ditt arbete i förväg och sätter upp och håller deadlines. Du tar ansvar för dina uppgifter och kan driva dina processer självständigt vidare. I stressiga situationer behåller du ditt lugn och arbetar kontrollerat. Du arbetar också bra med andra människor och leder, motiverar och förser andra med arbetsuppgifter som krävs för att nå gemensamma mål.

För mer information om Continental Däck AB: www.continental.se

START: Omgående, med hänsyn till ev. uppsägningstid
OMFATTNING: Heltid, tillsvidare
PLATS: Centrala Göteborg
ANNONS ID: 14926226
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2013-09-25
KONTAKT: Rekryteringskonsult Emma Rydberg, gbg01@academicwork.se, 031-339 73 12
Har du frågor kring tjänsten besvaras dessa på ovan mail under kontorstid. Ange gärna annonsid i ditt mail.

ANSÖKAN
Har du vad som krävs? Skicka in din ansökan via vår hemsida omgående då vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du bli anställd direkt hos ett kundföretag eller arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag.

http://www.academicwork.se/jobbannons/360°-fleet-office-manager-nordic-till-continental-dack/goteborg/14926226

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Camilla Bäckelin
08-56 24 4867
Konsultchef Emelie Johansson

Head of Talent Acquisition Emelie Johansson
031-339 73 21
Konsultchef Louise Grammatikas
031-3523382 0701617310
Consultant Manager Per Nordin
0722459288
Consultant Manager Per Nordin
070- 522 37 91
Konsultchef Catrin Wiberg
0313523372 0701619545
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-200 62 75
Consultant Manager Maria Sehlstedt
090-2006275
Head of Talent Acquisition Emelie Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Renmarktstorget 10
UMEÅ

Postadress

Renmarkstorget 10
Umeå, 90326

Liknande jobb


Verksamhetskoordinator

Verksamhetskoordinator

3 oktober 2024

2 oktober 2024

Projektkoordinator

24 september 2024