OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi på Twinsite älskar byggbranschen! Vi är en drivande kraft i en förflyttning av denna bransch till en säkrare och grönare morgondag. Vår leverans är lättillgängliga och på många sätt banbrytande utbildningsupplevelser i VR som skapar riktig beteendeförändring.
I rollen som Technical Artist på Twinsite kommer du arbeta i gränslandet mellan de visuella och funktionella komponenter som utgör våra upplevelsebaserade utbildningar i VR. Du kommer att arbeta med att efterforska, utveckla och förfina våra viktigaste spelmekanismer för att förverkliga våra mycket högt ställda ambitioner för upplevelsepedagogik.
Du jobbar tätt med produktionsledning och andra intressenter i ett sammansvetsat team av designers, grafiker och programmerare. Dina uppgifter kommer innebära design och implementation av både grundläggande och specifika spelmekanismer för våra utbildningar och att stödja utvecklingsteamet med din specialistkompetens.
Du kommer också vara en viktig del i vårt arbete att alltid hålla oss ajour med den tekniska utvecklingen kring hårdvara och effektiva arbetsflöden i produktionen. Du driver och utvecklar både ditt eget och andras arbetssätt för att vässa teamets effektivitet och kvalitet.
Vi jobbar i en transparent och flexibel organisation efter mjuka värderingar och du kan räkna med att alltid ha företagets intresse, backning och uppmuntran.
Vi är ett erfaret men ganska litet team än så länge och vi kommer att fortsätta att bygga vår organisation för att vässa prestanda och kvalitet på våra produktioner. Det innebär att det kommer att finnas utrymme för personlig utveckling både mot teknisk specialisering och mot ledarskapsroller och vi vill gärna ha en aktiv dialog med dig kring detta från start.
Du rapporterar till producenten.
ANSVARSOMRÅDEN
Arbeta tillsammans med utvecklingsteamet med att efterforska, utveckla och förfina nya arbetssätt och ny teknik för att möjliggöra effektiv utveckling av förstklassiga spelmekanismer
Bidra till arbete med samordning och effektivisering av återanvändbara mekanismer till en självständig plattform för att maximera vår egna produktionstakt och möjliggöra arbete med externa produktionspartners.
Bidra aktivt till design och konceptarbete kring nya utbildningar
Bidra genom egen efterforskning och utveckling till nya arbetssätt för att öka effektivitet och kvalitet i våra produktioner
Kommunicera effektivt med teamet och övriga intressenter, både skriftligt och muntligt i en löpande mötesstruktur efter agila format
Vara ett aktivt stöd och bidra löpande med ditt kunnande till teamet och övriga företaget
Bidra till ett aktivt mentorskap för juniora teammedlemmar
Odla ett mindset av ägarskap och engagemang och vara beredd på att kunna gå i in en stöttande roll varsomhelst din kompetens och ditt kunnande kan behövas när saker och ting bara behöver bli gjorda!
KOMPETENS OCH ERFARENHET
2+ års erfarenhet från spelbranschen i rollen som Technical Artist (eller motsvarande)
2+ års erfarenhet av Unity
Hög kompetens inom C# skripting i Unity
Hög kompetens inom karaktärsanimering och riggning
Hög kompetens inom material- och ljussättning
Kompetens inom Motion Capture
Erfarenhet av utveckling för VR
Erfarenhet av 2D GUI
Erfarenhet av Visual F/X
Erfarenhet av projektstyrning med agila metoder
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska
SÅ HÄR SÖKER DU
Skicka in ditt CV, ett personligt brev och ett arbetsprov till jobs@twinsite.com! Som en del av din ansökan behöver du vara beredd på att presentera dina arbetsprover och även eventuellt jobba med kompletterande utmaningar för att tydliggöra din profil och dina erfarenheter.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.