3:e line support till Telekombolag

Arbetsbeskrivning

3:e line supporten ansvarar för den tekniska supporten av vår kunds Privatmarknad för Internettjänster i Sverige och hör till avdelningen TCS (Technical Customer Support). Du som supporttekniker kommer att vara del av en backoffice- och 3rd line supportgruppen som främst jobbar med att lösa tekniska problem och ger supportstöd till 2nd line support. Till vardagen hör bl.a. - Felsökning, kontroll och analys av inkomna tekniska ärenden via ärendesystemet ARS. - Återkoppling av lösningar och framsteg till slutkund. - Information till kundservice via intranet vid storfel. Till viss del är man även delaktig i utvecklingen av nya Internettjänster. Tjänsterna man jobbar med är bl.a. LAN, ADSL, Dial-Up, Kabelbredband, Stadsnät, Mail, Mobilt Internet och Bredbandstelefoni. Kompetens och egenskaper Du skall ha erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk eller support, men även tidigare jobb med liknande tjänster är meriterande. Du ska ha en teknisk läggning samt en vilja att lära och utvecklas. Det är viktigt att vara driven och metodisk, med ett genuint intresse för datorer och problemlösning. Du som person skall vara utåtriktad, noggrann och stresstålig. Dessa är nödvändiga kunskaper: - Goda kunskaper i Windows XP och Windows Vista - Goda kunskaper inom LAN och LAN-utrustning som routrar, trådlösa nätverk och vanliga typer av modem. - Goda kunskaper i TCP/IP och en god förståelse för hur nätverk och internet fungerar. - Teknisk högskoleutbildning eller motsvarande. - Du skall, såväl på svenska som på engelska, uttrycka dig korrekt i tal och skrift. - Mycket god social kompetens, då kontakt både externt och internt är mycket viktigt i det dagliga arbetet. Meriterande kunskaper: - OS X, Linux och Unix - Cisco, Huawei samt DSLAM- och ADSLteknik - Grundläggande kunskaper i RF och signalteknik

Sammanfattning

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024