OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Genom intern och externrekrytering söker 3M en kundservicemedarbetare till Värnamo
Avdelning kundservice är en länk mellan kunder och den egna säljorganisationen, och har ansvaret för kunder och orderhantering för samtliga 3Ms produkter.
Vi ser idag en ökning i mängden arbete samt kommer att ha ett systembyte under 2014 till affärssystemet SAP. Vi har därför behov av att stärka avdelningen med en strukturerad och positiv person.
Tjänsten är tillsvidare, dagtid och ska tillsättas snarast. Tjänsten lyder under kundservicechefen.
Arbetsuppgifter:
-Kundkontakt via telefon, e-post eller andra medier
-Registrering av elektroniska och manuella beställningar
-Uppföjning av beställningar, e-post och telefon
-Reklamationshantering
-Samarbete och kontakt med kolleger i andra stödfunktioner och säljorganisationer
För att lyckas i tjänsten tror vi att:
Du tycker om kontakten med kunder och motiveras av att uppnå resultat och kundnöjdhet i ditt arbete. Du har en genuin servicekänsla. Du har ett visst tekniskt intresse. Du har inga problem med att arbeta självständigt men tycker också om att samarbeta och bidra med din energi till teamet. Du motiveras av ansvar och möjligheten att kunna påverka och strukturera ditt arbetssätt. Du är noggrann och effektiv i ditt arbete. Du är förändringsbenägen.
Vi söker en person som har:
-Högskole- eller univeritetsutbildning inom sälj och marknad eller motsvarande
-Minimum 2 års erfarenhet från kundservicearbete
-God kunnskap i Microsoft Office applikationer
-God svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du har kunskap i SAP. Meriterande är också kunskap i flera nordiska språk.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR ansvarig Inger Karlsson
0241-624 25
Unionen Rolf Hjort
0241-62498
Sveriges Ingenjörer Mats Sernfält
070-6985994