OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
3N Produkter AB är ett företag som förädlar och producerar potatis, lök och rotfrukter av högsta kvalitet till Sveriges kök under varumärket Roots. Bolaget ingår i den tyska koncernen Wernsing Food Family Gmbh & Co som grundades 1962. Med ca 5000 anställda är Wernsing en betydelsefull livsmedelsproducent i Europa.
Vårt huvudkontor är placerat på Långeberga i Helsingborg. Utöver huvudkontor och produktion i Helsingborg har vi även en produktionsanläggning i Jönköping och vi är i dagsläget ca 90 anställda.
Vi har en marknadsledande position inom Foodservice i Sverige och har Sveriges bredaste sortiment av potatis och rotfruktsprodukter. Detta är något vi är väldigt stolta över.
Vår vision:
”Roots by 3N på varje tallrik”.
Arbetsuppgifter
Du kommer självständigt att ansvara för leverantörsreskontrans hela flöde. Du kommer också att arbeta med in och utbetalningar, avstämningar konto, periodiseringar, avskrivningar samt vara delaktig vid period och årsbokslut.
Företaget kommer inom kort ”go live” med nytt affärssystem där visst systemansvar ingår.
Din Bakgrund
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter samt goda redovisningskunskaper. Har du erfarenhet från affärssystemet Microsoft Business Central så är det en stor merit.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen är du självständig, noggrann och ordningssam. Rollen kräver också att du är flexibel, service-minded och har lätt att bygga relationer till dina kollegor. Du talar flytande svenska samt god nivå i engelska. Dina IT-kunskaper är goda och du är van vid att arbeta i Microsoft Office-paketet.
Dina kollegor uppskattar dig för din prestigelöshet, ditt engagemang och att du alltid är beredd att kavla upp armarna och hjälpa till där det behövs!
Vi är en liten organisation varför dina personliga egenskaper är lika viktiga som dina färdigheter. Det är viktigt att du delar våra grundläggande värderingar: delaktig, respekt, ansvar samt glädje.
Vad erbjuder vi?
Förutom att erbjuda en spännande tjänst i ett lönsamt företag erbjuder vi en arbetsplats där allas insats gör skillnad varje dag.
Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning.
Sysselsättningsgrad: 100%
Rapportering sker till: Ekonomichef
Placering: Långeberga - Helsingborg
Tillträde: Enligt överenskommelse – om möjligt under november.
Vi har kollektivavtal och erbjuder även friskvårdsbidrag och sjukvårdsförsäkring för våra anställda.
Ansökan
Känner du igen dig i beskrivningen ovan? I så fall är du varmt välkommen med din ansökan som vi vill ha senast 2024-09-30. Du ansöker genom att maila CV + Personligt brev till tinnike.almquist@3n.se.
Vi tillämpar löpande urval så skicka din ansökan redan idag.
Vid frågor kontakta:
HR-chef Tinnike Almquist via mail: tinnike.almquist@3n.se eller
Ekonomichef Tony Winberg via telefon 042-38 60 32.
Varmt välkommen med din ansökan !