3rd line med inriktning mot Powershell

3rd line med inriktning mot Powershell

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en IT-tekniker till en tjänst som 3rd line med inriktning mot Powershell.

Du kommer att ingå i ett team på sex personer där ni kommer att arbeta mot Strukton Rail som har sitt kontor i Hägersten. 

Arbetsuppgifter
I din roll som 3rd line kommer du att stödja kunden med teknisk rådgivning i möten och vid upphandlingar. Du kommer att fungera som tekniskt stöd och rådgivare för våra kunder och ta emot eskalerade ärenden från vår 2nd line, följa upp monteringsmeddelanden om service i vårt datacenter. Du kommer att ta hand om uppdateringar av Microsoft ystem och utveckla samt förbättra processorer och lösningar. 

Du kommer att ge råd och information till kunder om ny teknik som kan underlätta deras IT-miljö. Du kommer även att dokumentera incidenter så att det effektiviserar lösningen om de skulle uppstå igen. 

Nedanstående arbetstider förekommer i rollen:
- Arbetstid 08.00-17.00. Ni har flextid med kärntid mellan 09.00-15.00.
- En kväll i månaden jobbar ni med patchning 
- Två helger om året är dedikerade till större uppgraderingar

Din profil och kvalifikationen
Vi ser gärna att du har mycket god kommunikationsförmåga och har lätt för att samarbeta med andra. Du har stort kundfokus och trivs med att arbeta i team men är även självgående då det förväntas att du kommer med egna förslag på förbättringar och att du sedan kan driva dem själv eller i grupp. 

Du trivs i en vardag som är varierande, har en positiv och ödmjuk inställning samt har lätt för att hitta lösningar när du ställs inför ett problem.

En säkerhetsklassning kommer att genomföras då du kommer att arbeta i en säkerhetsklassad miljö.

Krav
- Minst 5 års erfarenhet av 2nd line 
- Erfarenhet av att ha arbetat med Powershell
- Erfarenhet av att ha arbetat med Windows- och Linuxsservrar
- Erfarenhet av att ha arbetat med SCCM
Meriterande
- Har hanterat certifieringar tidigare
- Har arbetat med Azure 
- Har tagit IT-certifieringar
Vad vi erbjuder
Som anställd på Centric kommer du att bli en del av att stort IT-bolag med ca 4200 anställda i Europa. Vi finns inte bara i Sverige, utan även i Norge, Holland, Rumänien, Litauen och Belgien. Vi är ett sammansvetsat team och är måna om att det ska finnas en bra social miljö på jobbet så att vi alla kan ha en trevlig vardag tillsammans på jobbet. Vi tror på kontinuerlig utveckling, därför erbjuder vi både olika certifieringar för att bibehålla och öka din kompetens. 

Din placeringsort kommer att vara ute hos kund i Hägersten, men vi vill gärna att du då och då besöker Centrics kontor i hjärtat av Sundbyberg.
 
Anställningsform m.m. 
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Tjänsten kommer att tillsättas omgående.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Julieth Escobar på tfn: 0734-159387 eller julieth.escobar@centric.eu


Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Dorielle
073-3571793
Konsultchef Åsa Åkerlind
0733571792
Konsultchef Sara Johansen
0735159356
Sanna Dorielle
073-3571793
Mikael Wikström
0733-571798
Konsultchef Linda Hansen Gjerling
0734-159369
Konsultchef Sara Dahlström
0768-696495
Konsultchef Carmen Stockman
0734159358
Cecilia Beckman
0734159355
Konsultchef Alexander Adolfson
0721775229

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Centric Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 23 mars 2023
  • Ansök senast: 23 juni 2023

Besöksadress

Hamngatan 33
Sundbyberg

Postadress

Hamngatan 33
Sundbyberg, 17266

Liknande jobb


IT-supportekniker

IT-supportekniker

27 december 2024

Helpdesktekniker

Helpdesktekniker

27 december 2024

Teknisk Support

Teknisk Support

27 december 2024

24 december 2024