OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
ITS Nordic i Solna söker en medarbetare till
3rd Line Servicedesk
På ITS Nordic är du välkommen för den du är, så länge du motiveras av att ständigt leverera marknadens bästa service tillsammans oss. Vi har en passion för teknik och kundrelationer och älskar när våra anställda känner detsamma. Vi är på jakt efter fler servicedesk medarbetare och det är där du kommer in i bilden!
Om jobbet
Som en del av ITS Nordic's Servicedesk är du företagets ansikte och röst. Teamet når ut till flera av våra kunder dagligen och levererar alltid utmärkt service.
Som 3rd line Servicedesk på ITS Nordic arbetar du med relationer över e-post och telefon. Frågorna är av varierande storlek och karaktär. Vi ser gärna att du gör ditt yttersta för att behålla vårt goda omdöme hos våra kunder. Vi vill att våra kunder ska fortsätta ha en positiv bild av ITS Nordic och att vi behåller vår kundnöjdhet på 98%.
Du kommer att främst arbeta i en Windows- och Microsoftbaserad miljö.
Varje dag är unik och i den här rollen kan du få allt från tekniska utmaningar till konkreta pedagogiska användarfrågor. Du hittar lösningar för våra kunder och ger dig inte förrän användarna fått den hjälp de behöver i verktyget.
I jobbet ingår till exempel att
arbeta med 3rd Line Support
ge råd och hjälp vid tekniska problem
identifiera hårdvaruproblem
vid behov, åka ut till kunder för att ge stöd och support på plats
Dina kunskaper
Vi söker dig som har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller motsvarande och erfarenhet inom t.ex. kundservice, tekniskt kundstöd och supporttekniker.
Du är van att jobba med digitala verktyg för kundstöd och med felsökningar och hanterar flytande svenska och engelska i både tal och skrift. Vi önskar att du som söker tjänsten kan tänka strategiskt och utvecklande kring support och kundrelationer och vill bidra till ständiga förbättringar.
Din personlighet
För att lyckas i rollen hos oss ser vi att du är en driven person som gillar att arbeta i en miljö som är i ständig rörelse. Du har en känsla för service och du är personen som ser lösningar där andra ser problem. Vi letar efter människor som kan ge utmärkt service men vi värdesätter likaså din personlighet och att du bryr dig om ditt team.
Vi ser att du har en god samarbetsförmåga då du kommer tillsammans med dina kollegor arbeta tillsammans för att lösa våra kunders olika utmaningar.
Meriterande
Microsoft 365
Microsoft Azure
Microsoft SQL-server
Microsoft Exchange
Server virtualisering (VMware eller HyperV)
Citrix/Cisco produkter
Kunskap och erfarenhet av lagringslöningar
Klientmanagering
Kunskap och erfarenhet av arbete enligt ITIL
Certifieringar från Microsoft eller andra relevanta certifieringar
Högskoleutbildning med teknisk inriktning eller annan utbildning och erfarenhet som vi anser likvärdig
Vad vi erbjuder
Chansen att få vara en del av något unikt. Vi kan lova dig att du kommer få möjligheten till personlig utveckling på ITS Nordic. Dessutom får du chansen att jobba med fantastiska och skarpa kollegor. Hos oss får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder våra medarbetare kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken.
Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du får möjlighet att träffa och umgås med kollegor under roliga och avslappnande former.
Vi tycker att våra medarbetare är viktigast för att nå framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde så snart som möjligt.
Om du vill veta mer om tjänsten kan du ringa till Stefan Bianchi, 08-522 434 87.
Urval och rekrytering sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt.