3rd Line Support Specialist till QD

Arbetsbeskrivning

Är du en driven person som brinner för service och vill ta ditt nästa steg i din karriär inom drift? Då har vi den perfekta möjligheten för dig!

QD är ett bolag som erbjuder IT- och driftlösningar med ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med affärsnytta. De har en bra plattform att stå på i form av Backoffice system såsom ärendehanteringssystem, CMDB, kundportal och dokumentationsplattformar. De erbjuder sina kunder allt från Molntjänster, Service Desk, applikationsdrift och Backup där de brinner för att leverera sina tjänster med hög kvalité och ett personligt engagemang.

QD:s team med 3rd line specialister vill nu bli flera! Du har möjlighet att utgå från kontoret i Stockholm likväl som kontoret i Uppsala. De söker dig som är positiv, glad och brinner för kundservice. Du kommer att ha daglig kundkontakt då du kommer att lösa kundens tyngre tekniska utmaningar. Om du är teknikintresserad, kommunikativ och brinner för att hitta den bästa lösningen för kunden är detta rollen för dig! 



Din roll

Som 3rd Line Support Specialist kommer du ingå i Service Delivery teamet som består av 8 stycken 3rd Line Tekniker. Med ett stort eget driv och med förståelse för kommunikation och service kommer du tillsammans med fantastiska kollegor få möjligheten att jobba varierat med alla tänkbara tekniker och i olika miljöer.

I din roll som 3rd Line Support Specialist kommer du ta emot och hantera 3:e linjens ärenden och kontinuerligt skapa, förbättra och uppdatera dokumentation. Företaget brinner för nära relationer och att skapa stort förtroende mellan dom som leverantörer och kund. Du kommer att ha ett tekniskt ansvar hos flera av deras stora kunder och då även vara med i förändringsprojekt hos kund. Bland annat sker många migreringar hos kunderna och där är du en viktig kugge att driva dessa.

I den här rollen får du också chans att hålla i egna interna utbildningar då företaget starkt tror på intern kompetensöverföring.



Dina kvalifikationer

Vi ser att du som person har ett stort eget driv och självständighet. Med en välutvecklad kommunikativ förmåga älskar du att ge service till interna och externa kunder och har förståelse för affären.

Vi ser att du har arbetat som ansvarig tekniker gentemot kund eller haft driftansvar samt genomfört olika migreringar i cirka 5 år. Du har erfarenhet av små till medelstora kunder och tycker om att driva förbättringsprojekt med tydlig koppling till kundnytta och behov. 

Som person är du;

       Strukturerad och stresstålig.       Kvalitetsorienterad, analytisk och kreativ.       Har goda språkkunskaper i såväl engelska som svenska.

Vi ser att du är van vid processorienterat arbete där du kan skapa och utveckla både processer, rutiner och arbetssätt.



Övrigt

QD har kontor i Sundbyberg och Uppsala, därmed får du tillsammans med fantastiska medarbetare en vardag i nya fräscha lokaler. Som 3rd Line Support Specialist får du möjlighet till stor utveckling och blir genast en viktig del av ett IT bolag som brinner för teknik och kvalité.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Needo Recruitment Sthlm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 13 juni 2019

Besöksadress

Drottninggatan 88F
None

Postadress

Drottninggatan 88F
Stockholm, 11360

Liknande jobb


IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

IT tekniker i Kriminalvårdens IT-Servicecenter

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

17 december 2024

Embedded Software Developer

Embedded Software Developer

16 december 2024