OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Om kunden:
QD Sverige AB grundades 1989 och är en helhetsleverantör inom IT där de erbjuder olika typer av driftlösningar till sina kunder. De har ambitionen att skapa en IT-struktur som bidrar med proaktivitet och affärsnytta för sina kunders verksamheter och bidrar alltid med ett personligt egagemang och hög kvalité i sitt arbete. Företaget präglas av en familjär och öppen kultur och med 76 medarbetare som är placerade på kontor i Stockholm, Uppsala och Göteborg. Företaget är i en expansiv fas och för dig som vill vara med på resan finns stora utvecklingsmöjligheter.
Arbetsuppgifter:
I rollen som 3nd Line Support arbetar du med att ta emot och hantera tredjelinjens ärenden inom nätverk för QDS kunder. Du löser ärenden av djupare och mer komplexare slag som eskalerats vidare från QD:s first och second line, där supporten sker via fjärrstyrning, on-site, telefon och mail. Exempel på arbetsuppgifter i rollen som 3nd Line Support är konfiguration av accesspunkter, sätta upp trådlösa nätverk, stötta i diverse projekt samt föreslå förbättringsförslag. Vidare fungerar du även som mentor och bollplank åt dina kollegor och stöttar de i olika nätverksfrågor.
Du arbetar i ett team med nio kollegor och arbetar även tätt ihop med andra avdelningar.
Profil:
• Gymnasial utbildning
• Tidigare arbetslivserfarenhet av nätverksrelaterat arbete
• Goda kunskaper i Cisco, Juniper och HP
• Kunskaper inom Windows server och Linux
• Meriterande med kunskaper inom Checkpoint
• Du talar och skriver obehindrat på både svenska och engelska
I rollen passar du som trivs att arbeta med support ur ett djupare perspektiv. Du är tekniskt kunnig och kan lätt sätta dig in i kundens ärende. Då rollen innebär många kontaktytor är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och trivs med att träffa och hjälpa andra, både kollegor och kunder. Du är lösningsorienterad och tar initiativ och arbetar proaktivt för att inte sitta sysslolös. Vidare har du en förståelse för kunden och det mervärde ditt arbete tillför dem och deras fortsatta utveckling.
Övrig information:
• Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos QD.
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Uppsala
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.
Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Sökord: third line support, 3rd line support, support, supporttekniker, tekniker, nätverk, switch, brandväggar, juniper, HP,Checkpoint, nätverksprotokoll, Wifi Wifi, aerohive, ruckus, felsökning, konfigurering, VMware
Kontaktpersoner på detta företaget
Nina Wennersten
Kristina Nicolin
Karin Vannfält-Restorp
Amanda Forssell
Sofie Persson
Karolina Hoti
Josefine Gustafsson
Isabelle Riddez
Johan Ström
Lisa Eklund