OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kund är en av Europas ledande telekomoperatörer och nu förstärker vi deras svenska verksamhet med ett antal medarbetare till deras tekniska kundservice för samtliga produkter. Som Gruppchef ansvarar du för en grupp om ca 20 personer som arbetar med teknisk felsökning och support. Arbetet utförs i ett callcenter i Stockholmsområdet och innebär en del resor i tjänsten både till deras leverantörer och kunder. Arbetsuppgifter Som Gruppchef ansvarar du för att: - Utveckla och förbättra arbetssätt, processer och flöden - Leda och utveckla dina medarbetare - Kravställa, målsätta och följa upp verksamheten - Budget-och resultatansvar - Besvara frågor som eskaleras från dina medarbetare, vilket ibland innebär att du talar direkt med slutkunder - Representera kundens 2nd line funktion vid besök hos slutkunder Personliga egenskaper - Initiativrik med stort intresse och förståelse för telekom och teknik - Intresse för statistik och siffror - Kunna prioritera arbetet liksom struktur, ordning och reda - Förmåga och vilja att coacha och vägleda andra - Social kompetens och förmåga att få människor att vilja följa dig - Kunna arbeta fokuserat trots stress och högt tempo som det tidvis är i en callcentermiljö - Vi förutsätter att du som person är flexibel, öppen och kostnadsmedveten Lämplig bakgrund - Studier vid teknisk högskola eller motsvarande, gärna med telekominriktning - Gedigen ledarskapserfarenhet och gärna ledarskapsutbildning - Tidigare erfarenhet från teknisk felsökning inom telekom är ett krav - Erfarenhet från helpdesk eller annat kundstödsarbete är ett krav - Mycket god datorvana, särskilt Excel och Powerpoint - Kommunikation både externt och internt sker i såväl svenska som engelska språket.